حزب الله دادگاه بین المللی را تهدید می کند

حزب الله دادگاه بین المللی را تهدید می کند
جمعه 17 تير 1390 - 10:19

معاون سابق وزير امورخارجه آمريکا، مخالفت حزب الله لبنان با حضور متهمان در دادگاه بين المللي را تهديدي براي اين دادگاه دانست.

"ریچارد مورفی" در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: مخالفت سید حسن نصرالله با تحویل متهمان به دادگاه، تهدید آمیز است.

وی افزود: در صورت حاضر نشدن متهمان، دادگاه آنها بصورت غیابی برگزار می شود.

مورفی با اشاره به بیانیه کاری دولت نجیب میقاتی گفت: میقاتی در این بیانیه خواستار پایبندی لبنان به تعهدات بین المللی خود شده است، و در عین حال تاکید کرده که نمی خواهد ثبات لبنان متزلزل شود؛ این امر آینده را مبهم می کند.

مورفی با بیان اینکه اتهامات مطرح شده درباره سیاسی شدن دادگاه و پیروی آن از آمریکا اغراق آمیز است، مدعی شد: موضع کابينه جديد لبنان درباره دادگاه بين المللي هنوز مشخص نيست.

مورفی خطاب به دولت جدید لبنان گفت: آمريکا از دولت لبنان مي خواهد به تعهدات بين المللي خود در زمينه دادگاه و قطعنامه هاي بين المللي عمل کند، زیرا در غير اين صورت آمريکا روش هاي مختلفي را در پيش خواهد گرفت.

مورفي افزود: آمريکا در گذشته با حزب الله مشکلات و اختلافاتي داشته است و امروزه در انتظار تحولات در فضاي لبنان در زمينه دادگاه بين المللي است و در حال حاضر توپ در زمين نجيب ميقاتي نخست وزير جديد لبنان است.

معاون وزیر امورخارجه سابق آمریکا خاطرنشان کرد: اعلام کيفرخواست به معنای متهم شدن افراد نیست، بلکه سرآغازي براي تحقيقات بيشتر است.

مورفی با اذعان به افشای برخي اطلاعات دادگاه در دوره قبل از رياست دانيل بلمار، مدعی شد: هيچ دلیلی برای زیر سئوال بردن عملکرد حرفه اي بلمار و معاونانش وجود ندارد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها