نماينده سابق بحرینی تاکید کرد:

نادیده گرفتن مردم بحرین در گفت وگوها

نادیده گرفتن مردم بحرین در گفت وگوها
جمعه 17 تير 1390 - 16:03

نماينده فراکسيون مستعفي وفاق در پارلمان بحرين گفت : مذاکرات موسوم به گفت و گوي توافق ملي حاوي هيچ يک از خواسته هاي مردم بحرين نيست.

"هادي موسوي" شامگاه جمعه در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: گفت و گوهایی که به دعوت رژیم آل خلیفه صورت گرفته است، تنها همايشي براي طرح پيشنهادات و انديشه هاست.

وی افزود: اين گفتگو از شش روز پيش آغاز شده، و بصورت ميانگين به هر يک از شرکت کنندگان تنها 5 دقيقه در هر 5 ساعت براي ارائه پيشنهادش فرصت داده شده است.

موسوی تاکید کرد: این نشست نشان داد که بود و نبود افراد براي برگزار کنندگان آن اهميتی ندارد.

موسوي درباره انصراف جمعيت وفاق از این نشست گفت: ما نام آن را انصراف نمي گذاريم، بلکه فقط در برخی جلسات شرکت می کنیم. حضور ما در جلسه اول و جلسه روز گذشته با دونماينده صورت گرفت. در محور حقوقي نيز با دو نماينده شرکت کرديم، زيرا ما چهار شخص هستيم و نفر پنجم ما پشت ميله هاي زندان به سر مي برد. سوال اساسی این است که اگر واقعا رژيم به دنبال گفتگو با ملت است، علت  حبس آنها چيست؟

موسوي تاکيد کرد: رژيم آل خليفه از گفت و گوي واقعي و سازنده بيم دارد. رژیم مذاکراتی را که قرار بود ماه مارس گذشته برگزار کند، با ساز و کارهاي نظامي و اقدامات سرکوبگرانه، ناکام گذاشت. اما اينک نمي خواهد به همان شيوه متوسل شود، به همين دلیل طرحي راه انداخت که گفتگوي توافق ملي نام گرفت، اما اين طرح از درون تهی است و حامل هيچ يک از خواسته هاي افکار عمومي نيست. 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها