موافقت قطر با گشودن کلیه پرونده‌هایش برای دستگاه اطلاعاتی آلمان

موافقت قطر با گشودن کلیه پرونده‌هایش برای دستگاه اطلاعاتی آلمان
جمعه 16 تير 1396 - 14:01

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد قطر برای رفع اتهامات همسایگانش مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم، اعلام آمادگی کرده است کلیه پرونده‌هایش را برای دستگاه اطلاعاتی آلمان باز کند.

العالم خاورمیانه

"زیگمار گابریل" وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با رادیوی دولتی این کشور گفت: قطر موافقت کرده است با هدف رفع اتهامات کشورهای محاصره‌کننده‌اش مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم، کلیه پرونده‌هایش را برای اطلاعات آلمان باز کند و به هرگونه سؤال برلین در این رابطه پاسخ دهد.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، گابریل اعلام کرد برلین معتقد است کشورهای حاشیه خلیج فارس که اکنون دچار اختلاف شده‌اند به گزینه نظامی روی نخواهند آورد و این گزینه در حال حاضر کنار رفته است؛ وی در ادامه از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواست اتحاد خود را حفظ کنند.

وزیر خارجه آلمان سپس تأکید کرد نیازی نیست مطالباتی مطرح شوند که سلامت و استقلال دولت قطر را به خطر بیندازد.

"عیسی طیبی" خبرنگار شبکه "الجزیره" گزارش داد وزیر خارجه آلمان برای اولین بار فاش کرد در آغاز اختلافات میان عربستان، امارات و مصر با قطر نشانه‌هایی مبنی بر درگیری نظامی وجود داشت اما با تلاش‌های آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی جلوی این درگیری گرفته شد.

گابریل در آغاز سفر هفته جاری خود به عربستان، قطر، کویت و امارات گفته بود: "آنچه اکنون به آن نیاز است، مذاکره جدی میان طرف‌های درگیر است تا راهکاری سازنده را به وسیله گفت‌وگو پیدا شود.به همین جهت همه باید تلاش کنند و این را نشان دهند که آمادگی دارند تا با هم همکاری داشته باشند."

اظهارات وزیر امور خارجه آلمان، پس از آن ایراد می شود که وی در راستای تلاش ها با هدف حل بحران منطقه خلیج فارس اقدام به سفر سه روزه به عربستان، امارات، قطر و کویت فارس کرد.

216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها