تلاش برای دور کردن سوریه از مقاومت

تلاش برای دور کردن سوریه از مقاومت
چهارشنبه 4 خرداد 1390 - 10:00

سفير سابق سوريه در ايران، هدف از مجازات هاي اعمال شده عليه سوريه را تضعيف و دور کردن اين کشور از مقاومت دانست.

"ترکی صقر" در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: از آنجا که سوريه به همراه ايران خط مقاومت در مقابل امريکا و صهيونيست ها را تشکيل مي دهند، اخيرا طرح هايي براي تضعيف سوريه مطرح شده است.

ترکي صقر افزود: اين مجازاتها در چارچوب طرح آمریکا و غرب برای سلطه بر منطقه تصويب شده است و سوريه در خط مقدم مقابله با اين طرح ها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اين مجازاتها شکستن اراده و سياست مستقل سوريه، و دور کردن اين کشور از محور مقاومت و پايان دادن به روابط مستحکم دمشق با تهران است.

ترکی صقر اظهار داشت: غربي ها براي تضعيف سوريه طرح هايي دارند تا اين کشور را در زمينه مقابله با طرح هاي صهيونيست ها تضعيف کنند.

سفیر سابق سوریه در ایران خاطرنشان کرد: مواضع افراطی نتانياهو و اوباما و تأکيد آمريکا بر ضرورت برتري رژيم اشغالگر در خاورميانه نشان دهنده آن است که غرب درصدد تضعيف همه کشورهايي است که مقابل رژيم صهيونيستي مقاومت مي کنند.

سفير سابق سوريه در ايران با اشاره به اينکه اروپا نمي تواند در اين زمينه به طور مستقل موضع بگيرد اظهار داشت: هنگامی که آمريکا احساس کرد که در سياست هاي اروپا تناقض وجود دارد، جهت صدور قطعنامه اي به اتفاق آرا عليه سوريه، اين اتحاديه را تحت فشار قرار داد.



پربیننده ترین خبرها