حمایت گروه فلسطینی از تصمیم اتحادیه عرب

حمایت گروه فلسطینی از تصمیم اتحادیه عرب
پنج‌شنبه 23 تير 1390 - 16:42

جبهه خلق براي آزادي فلسطين از تصميم اتحاديه عرب به منظور درخواست از سازمان ملل متحد براي به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين حمايت کرد.

عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين ، این تصمیم اتحادیه عرب را نوعی اعلام حمایت از قضیه فلسطین دانست و ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه در مقابل تهديدهای آمريکا و رژیم صهیونیستی که قصد دارند ازبه رسميت شناخته شدن کشور فلسطين در سازمان ملل جلوگيري کنند، تسليم نشود.

" جمیل مزهر" به اتحادیه عرب توصیه کرد که تدابیر لازم را برای خنثی کردن دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و تسلیم تهدیدها و فشارهای آنها نشود.

وی خاطرنشان کرد: به رسميت شناختن کشور فلسطين گامي مهم در مسير ترسيم مرزهاي این کشور ، عضویت آن به عنوان يک کشور مستقل در سازمان ملل و تضمینی برای تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطيني رانده شده از سرزمين هایشان درسال 1948 است .

برغم تهدیدها و هشدارهای آمریکا، اتحادیه عرب امروز (پنجشنبه) تصمیم گرفت تا از سازمان ملل متحد و شورای امنیت وابسته به این سازمان درخواست کند که کشور مستقل فلسطین به رسمیت شناخته شود.

"نبيل العربي "دبيرکل مصری اتحاديه عرب امروز در نشستی مطبوعاتی گفت :کميته پيگيري ابتکار صلح عربي تصميم گرفت تا برای به رسميت شناخته شدن کشور فلسطين و عضويت این کشور در سازمان ملل متحد به اين سازمان در خواستی ارائه کند.

آمریکا تهدید کرده است که اگر اتحادیه عرب برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین به سازمان ملل و شورای امنیت رجوع کند، این درخواست را وتو می کند.

آمریکا همچنین اعلام کرده است که تشکیل کشور فلسطین باید با در نظر گرفتن امنیت و منافع رژیم صهیونیستی و تنها در پشت میز مذاکرات مستقیم با این رژیم به رسمیت شناخته شود.

پربیننده ترین خبرها