عضو ائتلاف اتحاد ملي عراق تاکید کرد:

مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی درعراق

مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی درعراق
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 16:58

يک عضو ائتلاف اتحاد ملي عراق تاکيد کرد که مردم عراق و گروه هاي سياسي با تمديد ماموريت اشغالگران آمريکايي در کشورشان بشدت مخالف هستند و تاکيد دارند که آمريکايي ها براساس توافقنامه امنيتي بغداد - واشنگتن ، خاک عراق را بايد ترک کنند.

شيخ "حميد المعله" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: آمریکا تمایل زیادی دارد که توافقنامه امنیتی با عراق را نادیده بگیرد وهمچنان به حضور اشغالگرانه خود در عراق ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: تقريبا تمامی گروههاي سياسي درعراق با وجود اینکه معتقدند ارتش عراق برای برعهده گرفتن مسئولیت های امنیتی هنوز به آمادگی کامل نرسیده است، اما به نوعی اجماع رسیده اند که تمديد حضور نظامیان آمریکایی هيچ ضرورتي ندارد.

عضو ائتلاف اتحاد ملي عراق در عین حال پیش بینی کرد که برغم مخالفت قاطعانه مردم عراق، ممکن است برخی گروه هاي سياسي به جاي موافقت با تمديد توافقنامه امنیتی، مجموعه اي از توافقنامه هاي ديگر را جايگزين کنند که به حضور تعدادی از نظامیان آمریکایی درعراق در آینده منجر شود.

شيخ حميد المعله افزود: آموزش و تجهیز نظامیان عراقی و محافظت از سفارت خانه ها همگي بهانه هایی هستند که مي تواند باب ادامه حضور تعدادي از نظامیان آمریکایی درعراق را بگشاید.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها