تلاش غرب برای نسبت دادن تروریسم به اسلام

تلاش غرب برای نسبت دادن تروریسم به اسلام
چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 08:36

پنهان کاري رسانه هاي غربي در ارتباط با جنايت تروريستي نروژ، و مطرح کردن آن در حد يک حادثه، بيانگر تلاش اين رسانه ها براي انحراف افکار عمومي از وجود گروه هاي نژادپرست و تروريستي در غرب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، درحالیکه بمبگذاری اسلو و حمله به اردوی نوجوانان هوادار حزب حاکم، دست کم 93 کشته و 96 مجروح برجای گذاشت، رسانه های غربی همچنان درتلاشند تا این جنایت خونبار را یک حادثه معرفی کرده، و از توصیف آن بعنوان یک عملیات تروریستی خودداری کنند.

این درحالی است که ناظران این حملات را خونبارترین واقعه در نروژ از زمان جنگ جهانی دوم توصیف کرده اند.

علاوه بر این، با وجود شدت و گستردگی این فاجعه خونبار، رسانه های غربی تا کنون هیچگاه تصویری آشکار از قتل عام مردم و قربانیان در نروژ منتشر نکرده، وتنها به پخش تصاویر عمومی از مناطق اطراف جنایت و تصاویری دور از محل وقوع این کشتار اکتفا کرده اند.

تناقض رسانه های غربی در ارتباط با پوشش خبری اینگونه جنایتها در غرب هنگامی مشخص می شود که به نحوه اطلاع رسانی این رسانه ها درباره حوادث و رویدادهای منطقه خاورمیانه دقت کنیم.

این رسانه ها همواره انفجار بمب در مسیر گشتی های نظامیان اشغالگر و بیگانه در عراق و افغانستان را اقدامی تروریستی توصیف می کنند؛ پاسخ مقاومت فلسطین و لبنان به جنایات و تجاوزات اشغاگران از نظر این رسانه ها تروریسم است؛ و بطور کلی از نظر این رسانه ها هرگونه دفاع دربرابر اشغالگران غربی، اقدامی تروریستی به شمار می آید.

در مقابل این رسانه ها کشتار بی رحمانه شهروندان در حملات نظامیان بیگانه غربی را همواره اشتباه و خطا عنوان می کنند.

رسانه های غربی همواره تلاش کرده اند تا در دنیا مسلمانان را بعنوان تروریست معرفی کنند، بنابراین جای تعجب ندارد که این رسانه ها، جنایتها و اقدامات گروه ها و یا افراد وابسته به سازمان های افراطی و نژادپرست غربی را تنها در یک حادثه یا اتفاق مطرح کنند.

بعنوان مثال پس از وقوع جنایت خونبار نروژ، رسانه های غربی تلاش کردند با مطرح کردن موضوع احتمال بیماری روانی " آندرس برینگ برویک" عامل این اقدام تروریستی؛ بار دیگر افکار عمومی را از واقعیت وجود سازمان ها و گروه های نژادپرست و تروریست غربی منحرف کنند.



پربیننده ترین خبرها