سفر ديپلمات‌هاي آمريکايي در پاكستان محدود شد

سفر ديپلمات‌هاي آمريکايي در پاكستان محدود شد
يکشنبه 9 مرداد 1390 - 07:44

پاکستان به ديپلمات‌هاي آمريکايي ابلاغ کرده است رفت و آمد آنها به پاکستان از اين به بعد تابع قواعد خاصي است که اين کشور اعلام مي‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از روزنامه الشروق، در ادامه وخامت روابط اسلام آباد- واشنگتن، دولت پاکستان محدوديت‌هايي را براي سفر ديپلمات‌هاي آمريکايي در اين کشور ايجاد کرد.

بر همين اساس، وزارت امور خارجه پاکستان نامه اي براي سفارت آمريکا ارسال کرده كه در آن آمده است: "همه ديپلمات‌هاي آمريکايي قبل از ترک اسلام آباد، بايد مجوزهاي ويژه اي را کسب کنند."

اين نامه که تاريخ آن به سيزده ماه ژوئن باز مي گردد، روز شنبه در اختيار آسوشيتدپرس قرار گرفت.

گرچه اين اقدام اسلام آباد با کنوانسيون وين در زمينه روابط ديپلماتيک كه بر اساس آن ديپلماتهاي خارجي مستقر در يک کشور، جز در مورد مناطق داراي ممنوعيت، از آزادي رفت و آمد برخوردار  هستند؛ مغايرت دارد ولي پاكستان از دخالت هاي آمريكا به تنگ آمده و تبعات اين اقدام را نيز به جان خريده است.

مقامات پاکستانی به شدت از کشتن اسامه بن لادن در خاک خود و آن هم بدون اطلاع خود ناراحت و عصبانی هستند و بارها به این اقدام آمریکایی‌ها اعتراض کرده و سطح همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین همکاری در آنچه که مبارزه با تروریسم خوانده می‌شد را با این کشور به سطح پایینی رسانده است. در پاسخ به این اقدام پاکستان، آمریکا هم اعلام کرد سطح کمک‌های خود به اسلام‌آباد را به یک سوم کاهش می‌دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها