یک تحلیلگر سیاسی پیش بینی کرد؛

افزايش تنش در روابط آمريکا و پاکستان

افزايش تنش در روابط آمريکا و پاکستان
دوشنبه 10 مرداد 1390 - 12:48

اسلام آباد (العالم)ـ يک نويسنده و تحليلگر سياسي پيش بيني کرد به دنبال تصميم پاکستان براي ايجاد محدوديت در زمينه ورود ديپلمات هاي آمريکايي به اين کشور روابط اسلام آباد و واشنگتن بيش از پيش دچار تنش شود.

جاسم تقي تحليلگر سياسي دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: به دنبال کشته شدن بن لادن، دولت پاکستان دريافته است که سازمان سيا شبکه جاسوسي گسترده اي از مزدوران آمريکايي و پاکستاني را رهبري مي کند و از اين شبکه براي تجسس درباره نهادهاي نظامي مهم اين کشور از جمله نيروگاه هاي هسته اي و کارخانه هاي توليد موشک هاي بالستيک و مراکز وابسته به ارتش در برخي از مناطق اين کشور بهره مي گيرد.

تقي افزود: بر همين اساس دولت پاکستان تصميم گرفته است به ديپلمات هاي آمريکايي اجازه سفر به خارج از اسلام آباد را ندهد مگر اين که سفارتخانه آمريکا پنج روز قبل از انجام سفر ديپلمات هاي آن کشور به خارج از اسلام آباد با ارسال نامه اي رسمي به وزارت خارجه پاکستان علت خروج ديپلمات ها از اسلام آباد و سفر آنها به مناطق مذکور را به طور مکتوب توضيح داده باشد.

اين کارشناس مسايل سياسي پيش بيني کرد که روابط آمريکا و پاکستان بيش از پيش دچار تنش شود زيرا به باور وي مزدوران سازمان سياسي در حال حاضر از سوي نهادهاي اطلاعاتي پاکستاني با محدوديت هاي مختلفي مواجه هستند.

تقي همچنين اظهار داشت: تعليق يک سوم کمک هاي مالي آمريکا به پاکستان بر توانايي هاي نظامي پاکستان تأثير چنداني نخواهد گذاشت زيرا ارتش پاکستان در زمينه توليد هواپيما، تانک، زره پوش و انواع موشک و همچنين سلاح هاي هسته اي مختلف به خودکفايي رسيده است.

پربیننده ترین خبرها