رسوایی وحشتناک

مخالفان سوريه درفرانسه به رهبري صهيونيستها

مخالفان سوريه درفرانسه به رهبري صهيونيستها
شنبه 16 مهر 1390 - 17:09

نشست پاريس تحت نام " تحرکات مردمي در سوريه" به دعوت محفلي موسوم به "قواعد بازي" که "برنارد هنري ليوي" نويسنده فرانسوي و مدافع سرسخت رژيم صهيونيستي رياست آن را برعهده دارد و همچنين "جمعيت نجات سوريه" که هنري ليوي آن را تاسيس کرده و" لما الاتاسي" از مخالفان سوريه رياست آن را برعهده دارد، برگزار شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از سایت " حوار و تجدید"، در این نشست برخی از فرانسوی های معروف به " دوست اسراییل" و مدافع منافع رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

برنار هنري ليوي يک صهيونيست خطرناک است که ليبي را تخريب کرد و در آن مزدوراني بکار گماشته تا به نفع غرب کار کرده و زمینه غارت نفت ليبي را فراهم کنند.

"برنار کوشنر" وزير خارجه اسبق فرانسه است که در بين ديگر وزراي خارجه فرانسه از اسراييل بشدت جانبداري مي کند.

"آندريه جلوکسمن" فيلسوف چپ گرای فرانسوی در دهه هفتاد که اينک به طرفدار محافظه کاران جديد و مدافع رژیم اسراييل تبديل شده است.

"فردريک انسيل" صهيونيست افراطي که همواره مواضعي نژادپرستانه عليه اعراب مطرح و خود را به عنوان کارشناس مسايل راهبردي معرفي مي کند.

"فرانسوا بايرو" ميانه رو در سیاست داخلی و طرفدار رژیم اسراييل در سياست خارجي فرانسه.

اینها از جمله افرادی هستند که به این نشست دعوت شدند.

روزنامه ها همچنين نوشتند که در بين دعوت شدگان نام "الکساندر گولد فارب" نماينده سابق جنبش نژادپرستانه تسوميت در کنيست (پارلمان رژیم صهیونیستی)و معاون ايهود باراک و مشاورش در امور صنايع امنيتي و نظامي به چشم مي خورد.

سخنان فرانسوي هاي شرکت کننده در اين نشست، کاملا در حمايت از رژیم اسراييل و حمله به نظام سوريه بود.

سوري هاي عضو کنگره بروکسل و دفتر اجرايي کنگره آنتاليا – شهری در ترکیه که محل برگزاری اجلاس مخالفان نظام سوریه بود- از جمله عمر العظم ،عمار القربی، سندس سلیمان، عهد الهندي و عبدالاله ملحم ،ادیب الششلکی و لما الاتاسی در این نشست شرکت کردند.

در حالی که برخی مخالفان سوریه به این کنگره که مدعی کمک نگرفتن از طرف های خارجی است، افتخار می کنند، برخی دیگر این همراهی با صهیونیست ها را ننگ آور، غم انگیز و تعجب آور خوانده اند.

از اتفاقات غافلگيرکننده اين نشست طبق آنچه که روزنامه هاي فرانسوي و لبناني ذکر کردند،این است که یک دختر سوري آزاده حاضر در اين نشست فریاد زد که "در سالن يک سوري به چشم نمي خورد من فقط صهيونيستها را مي بينم."

اين نشست به بهانه حمايت از تحرکات مردمی سوریه برگزار شد ولي عملا هدفش پیدا کردن راهکارهایی برای ايجاد ناامني در سوريه با هدف خدمت به منافع رژیم صهیونیستی بود.

اين رويکرد بویژه در سخنان برنار کوشنر کاملا آشکارشد.

وي ادعا کرد که " براي ايجاد صلح لازم است ايران ، سوريه و حزب الله تضعيف شوند.

کوشنراز اقليت ها در سوريه سخن گفت و بر لزوم حمايت از مسيحيان در اين کشور تاکيد کرد چرا که بنا به ادعاي وي " مسيحيان بيشتر در معرض کشتار هستند".

اين نشست با حمايت از مخالفان سوري از لحاظ مالي و رسانه اي و مهمتر از آن تاکید بر ایجاد روابط جدید با اسراییل خاتمه یافت.

این بخشی از از اخبار نشست ننگین " قواعد بازی" بود که در " سن ژرمن" شهر پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد و یک صهیونیست به نام " برنارد هنری لیوی" نظارت و اداره آن را برعهده داشت.

اينک سئوال مهم اين است، نظرمخالفان با شرف سوريه و اعراب در خصوص اين رسوايي چيست؟ و  چگونه به اين رسوايي واکنش نشان مي دهند تا در آينده تکرار نشود.

پربیننده ترین خبرها