عضويت دريونسکو،اثبات بي فايده بودن مذاکرات سازش

عضويت دريونسکو،اثبات بي فايده بودن مذاکرات سازش
جمعه 13 آبان 1390 - 07:16

رام الله(العالم)- يک سياستمدار فلسطيني گفت: راي سازمان علمي ، آموزشي و فرهنگي ملل متحد (يونسکو) به عضويت فلسطين، ثابت کرد که راهکار مذاکره با رژيم صهيونيستي بي فايده بوده است.

"عصام بكر" از مسوولان گروه هاي ملي وکميته هاي مردمي فلسطين جمعه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: عضويت فلسطين دريونسكو موجب اعاده اعتبار قضيه ملي فلسطين در سطح بين المللي شد ؛ اعتباري که درنتيجه اقدامات رژيم اشغالگر از جمله ادامه شهرک سازي و تجاوزهاي آشکار عليه ملت فلسطين ، از دست رفته بود.

بکر گفت: اين قضيه ثابت کرد که مذاکرات با رژيم اشغالگر بي فايده است و با توجه به وضعيت موجود ، ازسرگيري آن ممکن نيست.

وي افزود: موافقت با عضويت فلسطين در سازمان يونسکو همچنين مي تواند مقدمه اي براي تشکيل جبهه ملي مقاومت مردمي به اشکال مختلف براي مقابله با رژيم اشغالگر شود.

بکر تصريح کرد: اين مقاومت مي تواند شامل تحريم کالاهاي اسراييلي، تشديد مبارزه ملي در روستاهاي مجاور ديوار حايل و ايست هاي نظامي اسراييل و نيز انتفاضه قوي براي پايبندي به حقوق ملي و بازگشت به آغوش ملت هاي عربي پس از انقلاب هاي عربي درحمايت از ملت فلسطين باشد.

وي اظهار داشت: راي يونسکو به عضويت فلسطين، مي تواند مقدمه اي براي عضويت کامل فلسطين در سازمان ملل متحد باشد که اين مساله موجب خشم محافل آمريکايي - صهيونيستي شده است.

ضربه سخت بر آمريکا و اسراييل در يونسکو

موافقت يونسکو با عضويت فلسطين دراين سازمان ضربه شديدي به جناح آمريکا و رژيم صهيونيستي وارد کرد.

بكر خاطرنشان کرد: ملت فلسطين همچنان به حقوق ملي خود و درصدر آن حق بازگشت و تعيين سرنوشت و استقلال پايبند است.

وي تصريح کرد: رژيم اشغالگر همچنان با ادامه شهرک سازي و تجاوزهاي وحشيانه به سلسله تجاوزهاي خود عليه ملت فلسطين ادامه مي دهد و وارد جنگي تمام عيار با ملت فلسطين شده است.

بكر افزود: توطئه هاي رژيم صهيونيستي امروزه با مقاومت مردم فلسطين روبروست و آن ها هيچ بيمي از تهديدات رژيم اسرائيل ندارند و براي رسيدن به اهداف و حقوق مسلم خود تلاش مي کنند که آخرين مورد آن قبول عضويت فلسطين در سازمان يونسکو بود.

وي خاطرنشان کرد: قبول عضويت فلسطين دريونسکو ضربه اي به آمريکا و سياست هاي آن وارد کرد و نيز شکستي براي اين کشور و اسرائيل بود که به انزوا دچار شده و نمي توانند در برابر خواست ملت ها مقاومت کنند.

اين مسوول گروه هاي ملي وکميته هاي مردمي فلسطين تصريح کرد: آمريکا نه تنها ديگر ناظري معتبر در زمينه روند سازش در منطقه نيست ؛ بلکه به شريک جرم رژيم صهيونيستي در ارتکاب تجاوزات و جنايات عليه ملت فلسطين تبديل شده است.

درج نام آزادگان فلسطيني درفهرست تروريستي آمريکا

وي با اشاره به اقدام آمريکا در درج نام آزادگان فلسطيني که اخيرا" از زندان هاي رژيم صهيونيستي آزاد شدند ، در فهرست تروريست ها و نيز با اشاره به تهديدات آمريکا درتوقف حمايت مالي و اقتصادي از تشکيلات خودگردان فلسطين ، گفت: جسارت واشنگتن به حدي رسيده است که تلاش مي کند تا حقوق ملي فلسطيني را از طريق قطع حمايت مالي پايمال کند.

بكر خاطرنشان کرد: ملت فلسطين خواهان کمک نيست و به حمايت هاي کشورهاي کمک کننده نيز دل نبسته است و به حقوق خود ازجمله حق تعيين سرنوشت پايبند است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها