یک استاد دانشگاه در سوریه:

گفتگو، تنها راهکار حل بحران سوریه

گفتگو، تنها راهکار حل بحران سوریه
جمعه 27 آبان 1390 - 05:47

يک استاد دانشگاه در سوريه با حمايت از موضع روسيه درقبال کشورش گفت که تنها راهکار براي حل بحران سوريه گفتگوي مخالفان و دولت بدون دخالت هاي خارجي است.

" توفيق داوود " در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: روسيه با ارزيابي واقعيت های سوريه موضع گيري کرد و هرکس که خواستار راه حل بحران در کشور است، باید موضع متعادل روسيه را که از مخالفان و دولت مي خواهد بر سر ميز مذاکره بنشينند، قبول کند.

وي با اشاره به اینکه در سفر هیات هایی از روسیه به سوریه و مشاهده واقعیت های این کشور، مسئولان روس متوجه شدند که اوضاع سوريه ناشي از دخالت هاي خارجي است، افزود: برخي کشورهاي عربي و غيرعربي با دخالت درامور سوريه درصدد ضربه زدن به حاکميت اين کشور هستند.

توفیق داوود با تاکید بر مخالفت مردم سوریه با دخالت های اتحادیه عرب در امور داخلی کشورشان تصریح کرد: اتحادیه عرب به نیابت از رژيم متجاوز صهيونيستي که اراضي سوريه و فلسطين را اشغال کرده است، تصميم گیری مي کند.

این استاد دانشگاه در سوریه با ابراز امیدواری از اینکه دولت سوریه با اعزام ناظران اتحادیه عرب به دمشق مخالفت کند، افزود: راهکار اتحادیه عرب برای سوریه از طرف برخي کشورهاي دشمن سوريه ارائه شده است.

وی گفت: هرچه قدر اوضاع درسوريه آرام تر شود، با دخالت هاي بيشتري از سوي کشورهاي عربي و غيرعربي و منطقه اي روبرو مي شويم و مي بينيم که آنها تلاش مي کنند تا بر بحران سوريه بيافزايند.

پربیننده ترین خبرها