اعلام توافق کامل محمود عباس و حماس

 اعلام توافق کامل محمود عباس و حماس
جمعه 4 آذر 1390 - 14:40

محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين و خالد مشعل رييس دفتر سياسي جنبش حماس پس از ديدار خود در قاهره اعلام کردند که موضوع تشکيل دولت جديد را بررسي کردند و درباره همه مسايل مورد اختلاف به توافق رسيدند.

به گزارش جمعه شبکه خبری العالم؛محمود عباس ریيس تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد که با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس درباره آغاز همکاري جديد براي اجراي توافقنامه آشتي ملي به توافق رسيده است .

عباس گفت : همه جزئيات مربوط به آشتي ملي را بررسي کرديم و حماس و فتح ديگرهيچ اختلافي درباره هيچ موضوعي ندارند و در چندهفته آينده آثار آن ديده خواهد شد . 

خالد مشعل هم گفت: تفاهم خوبي حاصل شده است و دو طرف مصم به همکاري با يکديگر براي اجراي توافقنامه آشتي ملي و رفع مشکلات فلسطيني ها هستند .

عباس و مشعل درباره برنامه سياسي مرحله آتي به توافق رسيده اند وماه آینده مساله سازمان آزاديبخش فلسطين را بررسي خواهند کرد .

عزام الاحمد از رهبران جنبش فتح افزود : عباس و مشعل توافق کردند که پرونده بازداشت شدگان در چند روز آينده بسته شود .

حسن نافعه استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره نیز گفت : تحقق آشتي و وحدت ملي فلسطين مستلزم اقدامات بسياري است که هنوز انجام نشده است از جمله تشکيل دولت وحدت ملي و بازسازي سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" از جمله اين اقدامات است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها