تاکید پاکستانيها بر قطع رابطه با آمريکا

تاکید پاکستانيها بر قطع رابطه با آمريکا
چهارشنبه 9 آذر 1390 - 07:37

مردم شهرهاي مختلف پاكستان، به دنبال كشته شدن 28 نظامي اين كشور در حمله هوايي نيروهاي آمريكايي، با برگزاري تظاهرات گسترده ضد آمريکايي قطع رابطه کشورشان با واشنگتن را خواستار شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، بامداد شنبه (5آذر) بالگردهاي آمريکايي با بمباران يک پايگاه نظامي پاکستان در منطقه قبايلي مهمند در نزديکي مرز با افغانستان 28 نظامي اين کشور را کشته و 11 نفر ديگر را زخمي کردند. به دنبال اين حمله روابط اسلام آباد و نيروهاي اشغالگر در افغانستان به تيرگي گراييد.

ناظران سياسي پاکستاني نيز اعلام کردند که اسلام آباد به طور جدي به فکر خروج از ائتلاف راهبردي با ايالات متحده و حرکت به سوي ائتلاف با روسيه و کشورهاي آسياي مرکزي است.

در تظاهرات ضد آمريکايي پاکستاني ها که علاوه بر عموم مردم ، اعضاي جامعه مدني، وکلا، تجار و دانشجويان نيز حضور داشتند؛ تظاهرکنندگان از دولت خواستند تا رابطه خود را با آمريكا قطع كند.

وكلاي دادگاه‌هاي پاكستان نيز روز دوشنبه در اعتراض به حمله ناتو به خاك اين كشور، با برگزاري تظاهرات روز سياه، اقدام عملي دولت براي جلوگيري از تجاوزات ناتو در آينده را خواستار شدند.

آنها همچنين در اقدامي هماهنگ با اعتصاب سراسري در كشور، در مقابل دادگاه ها تظاهرات كرده و شعارهايي عليه ناتو و آمريكا سر دادند.

بيشترين تظاهرات از زمان حمله نظامي آمريکا و کشتار نظاميان پاکستاني، در شهر كراچي گزارش شده است. كراچي به علت آنكه نقطه اصلي بارگيري و تخليه محموله هاي ارسالي براي نظاميان ناتو در افغانستان است، همواره شاهد تظاهرات ضد آمريكايي بوده است.

مردم شهر کراچي در شعارهاي خود خواستار قطع همكاري پاكستان با آمريكا و ناتو بويژه قطع مسير ارسال تجهيزات به افغانستان از طريق كشورشان شدند.

دهها نفر در منطقه قبيله اي مهمند محل حمله هوايي ناتو  نیز، در اعتراض به اين حمله تجمع كردند و خواستار تغيير سياست دولت در قبال آمريكا شدند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها