با حمله صهیونیست‌ها به نابلس:

دو تن از رهبران حماس ربوده شدند

دو تن از رهبران حماس ربوده شدند
سه شنبه 17 خرداد 1390 - 09:38

نظاميان صهيونيستي بامداد امروز سه شنبه شيخ احمد الحاج از نمايندگان پارلماني فراکسيون "تغيير و اصلاح" وابسته به جنبش مقاومت اسلامي "حماس" و "مصطفي شنار" از رهبران اين جنبش و استاد دانشگاه ملي النجاح در شهر نابلس را بازداشت کردند.

به گزارش العالم، در همین راستا، دختر احمد الحاج در گفتگو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که نظامیان صهیونیستی با حمله به منزل پدر وی در منطقه المعاجین در شرق شهر نابلس این منطقه را به محاصره خود درآورده و پس از کندن در این منزل، شیخ الحاج را بازداشت کرده و به داخل یکی از گشتی ها خود انتقال دادند.

وی رژیم صهیونیستی را مسئول جان پدر 72 ساله خود دانست و گفت که شیخ الحاج قبل از این نیز دهها بار از سوی نظامیان صهیونیستی بازداشت شده بود که آخرین مورد از آنها در سال 2008 میلادی روی داد و در جریان آن، این رهبر حماس که از تبعید شدگان به مرج الزهور بوده است، به مدت 15 ماه در بازداشت موقت باقی ماند.

نظامیان ارتش عبری همچنین مصطفی شنار از رهبران جنبش حماس و استاد دانشگاه ملی النجاح را از منزل خود در مجتمع مسکونی المعاجین واقع در غرب نابلس بازداشت کردند.

شنار قبل از این نیز بارها توسط ارتش عبری بازداشت شده بود که آخرین مورد از آنها در اواخر سال 2009 روی داد و به مدت 2 سال در بازداشت موقت در زندان صحرایی النقب به سر می برد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان یدیعوت أحرونوت نیز صبح امروز اعلام کرد که ارتش عبری 13 تن از فلسطینیان را در مناطق مختلف باریکه غزه بازداشت کرده و به مراکز بازداشت و بازجویی انتقال داده است.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی در دوره اخیر و به ویژه پس از امضای توافق آشتی ملی میان جنبش های فتح و حماس، بازداشت های گسترده ای را در میان شهروندان فلسطینی و به ویژه اعضا و رهبران گروه های ملی آغاز کرده است و بدین وسیله سعی دارد توافق آشتی ملی را به شکست کشانده و مانع از اجرایی شدن آن شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها