سخنگوي وزارت خارجه سوريه اعلام کرد:

پایبندی سوريه به طرح اتحاديه عرب

پایبندی سوريه به طرح اتحاديه عرب
سه شنبه 6 دی 1390 - 06:41

سخنگوي وزارت خارجه سوريه بر پايبندي دمشق به مفاد طرح اتحاديه عرب براي حل بحران اين کشور تاکيد کرد.

"جهاد المقدسي" شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با تأكيد بر اينكه موفقيت هيأت ناظران اتحاديه عرب در سوريه به نفع دمشق است، تصریح کرد: هدف همکاری با ناظران اتحادیه عرب در سوریه، انعكاس واقعيت هاي کشور است.

مقدسي تصريح كرد: وظيفه سوريه در قبال هيأت اتحاديه عرب، هماهنگي، تضمين امنيت، فراهم آوردن آزادي كامل رفت و آمد برای ناظران در سوريه در چارچوب وظايفشان در زمينه نظارت و اطلاع از روند امور است و آنها حق ندارند كه اقدام به بازرسي از مراكز حساس كنند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه با اشاره به وجود مشكلاتي در شهر حمص، گفت: ما ميان تظاهرات مسالمت آميز و فعاليت هاي مسلحانه تفاوت قائل هستيم؛ قوانين سوريه حق تظاهرات مسالمت آميز را به رسميت شناخته است، ما از مخالفان مي خواهيم تا از ظرفيت اين قانون استفاده و مانع به وجود آمدن هرج و مرج در كشور شوند.

وي تأكيد كرد: ترديدي نيست كه ارتش در زمينه مقابله با تروريست هايي كه عليه نظام سلاح به دست گرفته و اخيرا به انفجارهاي تروريستي و هدف قرار دادن ساختمان هاي دولتي روي آورده اند، مسامحه نخواهد كرد؛ چون يكي از وظايف ارتش براساس قانون اساسي حفظ امنيت شهروندان است.

سخنگوي وزارت خارجه سوريه تصريح كرد: خبرنگاران رسانه هاي بيگانه در حال حاضر در سوريه هستند و هيچ مانعي بر سر ورود رسانه ها به كشور وجود ندارد.

وي اقدام شبکه العربیه عربستان سعودی، در نسبت دادن "اعلام كشتار دسته جمعي مردم سوريه به يكي از اعضاي ناظران اتحاديه عرب" را محكوم كرد و گفت: اعضاي هيأت مذكور از انتشار اين خبر اظهار تعجب كردند، زيرا نام فردي كه اين مطالب به وي به عنوان عضو هيأت اتحاديه عرب در سوريه نسبت داده شده است، در ميان اعضاي اين هيأت وجود ندارد و ما از این اقدام شبكه خبري العربيه كه خود را شبكه حرفه اي معرفي مي كند، تعجب مي كنيم.

جهاد المقدسي افزود: علاوه بر تظاهرات مخالفان، چندين تظاهرات در حمايت از نظام در سوريه با حضور گسترده مردم برگزار مي شود كه رسانه ها آن را پوشش نمي دهند و علاوه بر این، گروهي از مردم هم به طور مسالمت آميز عليه نظام تظاهرات مي كنند که خواسته هاي مشروعي دارند و نظام نيز به خواسته هاي مردم پاسخ خواهد داد.

سخنگوي وزارت خارجه سوريه در پايان با اشاره به اصلاح كامل قانون اساسي اين كشور در آينده ای نزدیک تأكيد كرد: ما نيازمند اصلاحات هستيم و اهدافي در زمينه اصلاحات ترسيم كرده و در راستاي آن با تمام وجود تلاش كرده ايم.

26-21:37

پربیننده ترین خبرها