ایندیپندنت:

ناتوان شدن آمریکا در جنگهای خارجی

ناتوان شدن آمریکا در جنگهای خارجی
شنبه 17 دی 1390 - 09:12

روزنامه "اينديپندنت" انگليس در مقاله اي تأکيد کرد، رييس جمهوري آمريکا تصميم دارد نيروهاي اين کشور را به حدود پانصد هزار نفر کاهش دهد و اين کشور ديگر امکان ورود همزمان به دو جنگ را نخواهد داشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ایندیپندت تأکید کرد: طرح دفاعی که پنج شنبه گذشته از سوی آمریکا اعلام شد، بیانگر آن است که این کشور از این پس دیگر امکان ورود به 2 جنگ بزرگ مانند جنگهای عراق و افغانستان را ندارد.

ایندیپندنت افزود: اوباما در اظهارات خود از مجموعه ای از اولویت های جدید در ارتباط با طرح دفاعی آمریکا برای دهه آینده پرده برداشت. وزیر دفاع انگلیس فیلیپ هاموند نیز در سفر به واشنگتن بر تغییرات گسترده در راهبرد دفاعی آمریکا تأکید کرد و هشدار داد که آمریکا باید در تولید ناوهای هواپیمابر جنگی برای انگلیس عجله کند.

قرار است در راهبرد جدید آمریکا برخی از نیروهای مستقر در اروپا که 80 هزار نفر هستند، به آمریکا بازگردند.

ایندیپندنت خاطرنشان کرد، هدف از تحول در راهبرد آمریکا متمرکز شدن بر قاره آسیا برای مقابله با رشد چین بعنوان قدرت احتمالی نظامی است. امری که در نتیجه آن توجه آمریکا به اروپا و خارومیانه را کاهش خواهد داد.

در ادامه این مقاله آمده است، تصورات اوباما بیانگر 3 واقعیت است: نخست آن که جنگها پس از 11 سپتامبر به پایان رسیده است، دوم آن که منافع امنیت ملی آمریکا اکنون بر آسیا و قدرتهای اقصادی متمرکز شده و مورد سوم و مهمتر از همه، واقعیت های اقتصادی داخلی آمریکا است به صورتی که هزینه های دولت فشارهای بزرگی را در این کشور ایجاد کرده است. بودجه نظامی پیشنهاد شده از سوی پنتاگون برای سال 2013 حدود 662 میلیارد دلار برآورد شده، که بیشتر از 10 کشور بزرگ نظامی در جهان به شمار می آید.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها