باز سازی عراق پس از خروج اشغالگران

باز سازی عراق پس از خروج اشغالگران
يکشنبه 18 دی 1390 - 07:19

حزب اسلامي " الدعوه " عراق، به مناسبت تحقق حاكميت ملي اين کشور درپي خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي، مراسمي را با هدف تاکيد بر بازسازي کشور و نهادهاي دولتي، برگزار كرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبري العالم از بغداد، حزب الدعوه مراسمی را با حضور شخصيت هاي سياسي و روسای عشاير، به منظور تاكيد بر تحقق حاكميت ملي با خروج اشغالگران از تمام اراضي عراق در بغداد برگزار کرد.

اين مراسم با هدف تاكيد بر اهميت مرحله پس از خروج اشغالگران آمريكايي از كشور براي بازسازي ويرانیهای سال هاي گذشته، و موسسات و نهادهاي عراقي برگزار شد.

" ابراهيم الجعفري " رئيس ائتلاف ملي عراق و نخست وزیر پیشین این کشور، در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ما حق داريم كه به همه جهانيان و ملت هاي طرفدار صلح و دوستي اعلام كنيم كه روز 31 دسامبر 2001 ، روز استقلال عراقي ها و دستيابي آنان به حاكميت ملي است.

" وليد الحلي " نماينده مجلس عراق هم، گفت : روز حاكميت يعني اين كه عراق اكنون متاثر از هيچ قدرت ديگري نيست و در تصميم گيري ها آزاد است.

وي افزود: تحقق حاكميت ملي از نظر عراقي ها، موفقيتي در فرآيند سياسي اين كشور و به منزله پيروزي در اراده ملي به شمار مي رود .

" مريم الريس " مشاور نخست وزير عراق در این مراسم به خبرنگار شبکه العالم، گفت : بسياري ها براين گمان بودند كه نيروهاي آمريكايي عراق را ترك نخواهند كرد و عراق براي هميشه در اشغال خواهد بود، امابا كمك همه عراقي ها، اين كشور از زير سلطه اشغالگران نجات يافت.

" سمر نور " فعال سياسي عراقی نیز که در این مراسم حضور داشت،گفت : امروز روز پيروزي خواست و اراده مردم عراق براشغالگران است و اگر اراده قوي مردم و جان فشاني هاي مردان، زنان و كودكان نبود ، امروز به چنين دستاوردهايي نائل نمي شديم.

 

7-18:48



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها