دومین شکایت از شورای نظامی به دلیل دروغگویی؛

بحران شورای نظامی مصر شدت گرفت

بحران شورای نظامی مصر شدت گرفت
چهارشنبه 21 دی 1390 - 09:59

مدت کوتاهي پس از شکايت وکيل مدافع قربانيان حوادث انقلاب مصر از رييس شوراي نظامي حاکم به دليل شهادت دروغ در دادگاه مبارک؛ دادگاه شماري از مسئولان احزاب سياسي را به دليل تحقيقات درباره اتهام تحريک مردم ممنوع السفر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ایمن نور" رییس حزب الغد مصر که از سوی دادگاه به تحریک مردم متهم شده اعلام کرد، هنگام تحقیقات به او گفتند که یک جوان 19 ساله بیکار به نام "ابراهیم کابو" در جریان بازجویی ها گفته است که ایمن نور شخصی را به نام "عبدالناصر" به شرکت در حوادث ساختمان نخست وزیری تحریک کرده است.

ایمن نور گفت: مسأله خطرناک در جریان این تحقیقات آن است که ابراهیم کابو در ششم ژانویه بازداشت شده، و این درحالی است که این موضوع در نوزدهم دسامبر در روزنامه "المصری الیوم به نقل از یک منبع نظامی مسئول منتشر شد.

وی افزود: به همین دلیل در شکایتی علیه شورای نظامی، آنها را به شکایت دروغ، متهم کردم.

رییس حزب الغد مصر، خاطرنشان کرد: آیا این اتهامی است که به دلیل آن باید ممنوع السفر شوم؛ در جریان تحقیقات به قضات تحقیق گفتم که گر این موضوع اتهام تلقی می شود و مردم را با این مسائل مورد بازجویی قرار می دهید، پس چرا یکی از مزدورانی را که در حوادث "امبابیه" که سوزان مبارک را به تحریک مزدوران متهم کرد مورد بازجویی قرار نمی دهید، و سوزان مبارک را از سفر منع نمی کنید.

 

پیش از این "امیرسالم" وکیل قربانیان حوادث انقلاب مصر، در دادگاه با ارایه یک سی دی، فاش کرد که در نقاط مختلف این کشور در جریان حوادث دوربین های امنیتی نصب بوده و علاوه بر رییس جمهوری، دستگاه های امنیتی و وزارت کشور به این دوربین ها دست رسی داشتند.

به گفته این وکیل، ارایه این مدرک به دادگاه، ادعای حسنی مبارک متهم ردیف اول پرونده قتل تظاهرکنندگان را که می گوید اطلاعی از اقدامات پلیس نداشته، تکذیب می کند.

امیرسالم در جلسه دیروز دادگاه تأکید کرد که این سی دی ثابت می کند که مبارک لحظه به لحظه تحولات مصر را زیر نظر داشته، و او مسئول اصلی اقدامات نیروهای امنیتی و کشتار شهروندان است.

وی همچنین "طنطاوی" رییس فعلی شورای عالی نیروهای مسلح و "عمرسلیمان" معاون سابق مبارك را به شهادت دروغ در دادگاه در ارتباط با پرونده قتل تظاهرکنندگان متهم کرد.

این وکیل مصری خاطرنشان کرد: شهادت این دو برخلاف واقعیت بود، و ما خواستار شکایت قضایی علیه آنها هستیم.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها