عناصر مبارك مسوول درگيريهاي مصر

عناصر مبارك مسوول درگيريهاي مصر
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 04:02

القاهرة (العالم) ـ يكي از رهبران جنبش كفايه، پسمانده هاي رژيم مبارك، شوراي عالي نظامي و دولت را مسوول درگيري ها و حوادث اخير در مصر دانست.

"كريمه الحفناوي" دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: هدف از حوادثي كه در طول سال گذشته، مصر را فرا گرفت، القاي اين طرز تفكر است كه انقلاب دستاوردي جز فتنه طائفي و فاجعه براي كشور نداشته است.

وي افزود: ميليون ها تن از مردم مصر در 25 ژانويه ، سالگرد انقلاب به خيابان ها ريختند و با حضور خود به عاملان حوادث پس از انقلاب در مصر فهماندند كه انقلاب تا تحقق همه اهداف آن همچنان ادامه دارد.

الحفناوي خاطر نشان كرد: هدف شوراي عالي نظامي حاكم بر مصر از برانگيختن حوادث اخير به ويژه حوادث ورزشگاه پورت سعيد اين بود كه اعلام كنند "يا ما را بپذيريد يا اين كه بپذيريد كه كشور به هرج و مرج و آتش كشيده شود".

در درگيري پس از بازي فوتبال ميان هواداران دو تيم در شهر "پورت سعيد" مصر كه چهارشبنه 12 بهمن رخ دارد، 73 نفر كشته شدند. ناآرامي هاي ناشي از اين مساله هم اكنون در قاهره نيز ادامه دارد.

وي افزود: پسمانده هاي رژيم سابق كه هنوز محاكمه نشده اند، براي سركوب انقلاب نقشه مي كشند و از ميان آن ها مي توان به سوزان مبارك همسر حسني مبارك و ديگر تجار و حاميان مالي داخلي اين رژيم اشاره كرد.

عضو ارشد جنبش كفايه در ادامه تصريح كرد: برخي از كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس به ويژه عربستان سعودي به حمايت از انقلاب معكوس در مصر پرداخته اند زيرا آن ها نمي خواهند انقلاب مصر پيروز شود و اهداف آن تحقق يابد.

وي گفت: پيروزي تحقق انقلاب مصر به معني امتداد يافتن آن تا منطقه خليج فارس خواهد بود و در اين صورت آن ها را از تخت سلطنت به زير خواهد كشيد چرا كه ملت هاي جهان عرب خواهان اصلاحات و برقراري حكومت دموكراسي در كشورهاي خود هستند.

الحفناوي خاطر نشان كرد: آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز در حوادث اخيره دست دارند و در اين مجال با شوراي نظامي ، ضد انقلاب مصر توطئه مي چينند زيرا مي دانند كه هدف از انقلاب مصر تحقق عدالت و آزادي و دموكراسي در اين كشور است.

5-14:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها