طرح غربي، صهيونيستي و عربي عليه دمشق شكست خورده است

بحران سوريه، توطئه براي مقابله بامحور مقاومت

 بحران سوريه، توطئه براي مقابله بامحور مقاومت
دوشنبه 24 بهمن 1390 - 12:33

قاهره (العالم) ـ معاون دبيركل كانون وكلاي عرب در مصر با بيان اين كه دمشق به همراه همپيمانان خود طرح غرب را به شكست مي كشاند، تاكيد كرد: آنچه در سوريه رخ مي دهد توطئه غربي، صهيونيستي و عربي با هدف از بين بردن محور مقاومت در سوريه، لبنان، فلسطين وايران است.

عبد العظيم المغربي دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اتحاديه عرب به رهبري قطر امروزه سردرگم شده و اعتبار خود را از دست داده است و مقاومت و پايداري سوريه و هم پيمانان آن اين توطئه را به شكست خواهند كشاند.

المغربي تصريح كرد: انگيزه اصلي ايجاد بحران كنوني در سوريه اين است كه اين كشور با توطئه غربي، صهيونيستي و عربي مواجه شود و از اين طريق مقاومت را هدف قرار دهند.

وي افزود: اين توطئه بخشي از رويارويي فراگير محور مقاومت در سوريه، لبنان، فلسطين وايران است.

معاون دبيركل كانون وكلاي عرب در مصر گفت: غرب، ناتو، هم پيمانان اسراييلي آنها، اعراب و مخالفان با مقاومت و پايداري مردم و نظام سوريه و هم پيمانان دمشق ، نخواهند توانست نظام سوريه را سرنگون كنند.

 المغربي افزود: آنچه در اتحاديه عرب رخ مي دهد بيانگر سردرگمي است كه اكنون اين اتحاديه در آن بسر مي برد و هنوز نتوانسته از شوك و نااميدي در شوراي امنيت خارج شود به طوري كه اميدوار بود سناريوي ليبي در سوريه تكرار شود اما اين اقدام در پي وتوي روسيه و چين صورت نگرفت.

وي تصريح كرد: آنها اكنون بين دو گزينه سردرگم هستند يكي اينكه به دنبال جايگزين هايي باشند كه بتوانند از اين طريق به هدف اصلي خود يعني از بين بردن نظام مقاومت و پايداري برسند و ديگر اين كه به دنبال راه حل سياسي باشند كه آبرويشان را بعد از نااميدي و ناكامي در شوراي امنيت حفظ كند.

معاون دبيركل كانون وكلاي عرب با اشاره به اين كه اتحاديه عرب با اقدامات اخير اعتبار خود را در تلاش براي يافتن راه حل مسالمت آميز براي بحران سوريه از دست داده است، اين اتحاديه را به رهبري وزير امور خارجه قطر متهم كرد كه صرفا ابزاري براي تحقق هدف اصلي يعني دخالت خارجي در سوريه براي از بين برد نظام مقاومت است.

المغربي به ديدار خود با نظام و مخالفان در سوريه در قالب اقدامي با مشاركت سازمان ها و فعالان حقوق بشر عرب در تلاش براي توقف خونريزي از هر دو طرف درگير در سوريه اشاره كرد و افزود: مخالفان در سوريه مورد حمايت كشورهاي عربي و ائتلاف منطقه اي غربي هستند.

وي از خودداري مخالفان سوري از دعوت نظام به گفت وگو انتقاد و خاطرنشان كرد: نظام سوريه عفو افراد مسلح را صادر كرد به شرط اين كه سلاح هاي خود را تحويل بدهند اما پاسخ از كاخ سفيد مطرح شد كه افراد مسلح را از اين اقدام نهي كرد و آنها را به ادامه تجاوز مسلحانه به مردم خود فراخواند.

28/س19:45



 









دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها