نویسنده و روزنامه نگار بحرینی:

مطالبات انقلابیون بحرین فرقه‌ای نیست

مطالبات انقلابیون بحرین فرقه‌ای نیست
چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 03:44

نويسنده و روزنامه نگار بحريني با اشاره به اتهامات فرقه اي به انقلابيون اين کشور گفت: اين اتهامات درحالي مطرح مي شود که انقلابيون بحرين هيچگونه مطالبات فرقه اي و طايفه اي ندارند.

خانم "لمیس ضیف" روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نقطه عطف انقلاب بحرین، شهادت چند نفر در نخستین روز این انقلاب بود.

وی وزارت کشور بحرین را مسئول حوادث این کشور از آغاز انقلاب دانست و گفت: تبلیغات مسئولان حاکم بر بحرین درباره وجود توطئه ای از پیش طرح ریزی شده، ادعاهایی واهی است.

ضیف خاطرنشان کرد: تظاهراتی که در آغاز انقلاب 14 فوریه برگزار شد، موضوع جدیدی نبود، زیرا پیش از آن هم تظاهراتی در مناطق مختلف بحرین برگزار می شد ولی نیروهای امنیتی آنها را بازداشت و به مسائل واهی متهم می کردند.

ضیف ادامه داد: در روز 14 فوریه وزارت کشور بحرین با آمادگی قبلی به شدت به سرکوب مردم پرداخت، چراکه آنها گمان کرده بودند انقلابهای عربی به بحرین رسیده است؛ رژیم فکر می کرد که اگر در نخستین روز مردم را با زور سرکوب کند، مردم از مطالبات خود عقب می نشینند، ولی نتیجه برعکس بود.

این نویسنده و روزنامه نگار بحرینی خاطرنشان کرد: با شهادت دو نفر در نخستین روز انقلاب بحرین، و سرکوب خشونت بار معترضان و حتی کسانی که در این تظاهرات شرکت نکرده بودند، اوضاع در بحرین بحرانی شد.

لمیس ضیف تأکید کرد: همه بحرینی ها هرکدام از شهدا را فرزند، پدر، یا برادرشان می دانستند، و مردم احساس مشترکی درباره رویدادهای کشور داشتند.

وی اظهار داشت: بی توجهی رژیم آل خلیفه به کشته شدگان، موجب بدتر شدن مسائل شد.

 

نقش زنان بحرینی در انقلاب

این نویسنده و روزنامه نگار بحرینی خاطرنشان کرد: زنان بحرینی با عزم، اراده، و ایمان کامل به خداوند و اصول خود؛ کارهای ناممکنی را در میدان اللؤلؤه انجام دادند .. زنان بحرینی به فرزندانشان کفن پوشانده، آنها را قرآن به دست، راهی خیابانها کردند.

ضیف تأکید کرد: زن بحرینی فرزندانش را به خروج تشویق کرده، و آنها را از بازگشت از اصولشان منع می کند.

ضیف اظهار داشت: پس از سرکوب شدید مردم در میدان اللؤلؤه و پنج شنبه خونبار، بحرینی ها از زنان خود خواستند در میدان حاضر نشوند؛ ولی زنان با رد این خواسته، تأکید کردند که بحرین به آنها نیز تعلق دارد و آنها نیز در این کشور حقوقی دارند.

وی با اشاره به ایمان و دانش زنان بحرینی، تأکید کرد: ایمان و دانش از سلاح قدرتمندتر است.

 

دلیل حمایت اندک از انقلاب بحرین

ضیف تأکید کرد: انقلابیون در بحرین می دانند که معادلات بین المللی و منطقه ای ضد آنها است؛ برخلاف ادعای رسانه های بحرینی، غرب و آمریکا از رژیم آل خلیفه حمایت می کنند، و آمریکا با این رژیم در سطوح مختلف روابط و منافعی دارد.

ضیف اظهار داشت: در سطح منطقه نیز بحرین کشور کوچکی است که کشورهایی با حاکمیت قبیله ای آن را احاطه کرده اند؛ بنابراین در صورت پیروزی انقلاب بحرین در کوچکترین کشور منطقه، این امر به معنای چراغ سبزی برای دیگر ملتهای عربی منطقه، جهت اقدام مشابه ملت بحرین خواهد بود.

این روزنامه نگار بحرینی خاطرنشان کرد: ملت بحرین می دانست که همگان با او مخالفند، ولی ایمان به خدا و اعتماد به نفس بحرینی ها فراتر از انتظارها بود.

لمیس ضیف اظهار داشت: ملت بحرین از جهات متعدد تحت فشار قرار دارد؛ .. باندهای مسلح، جنگهای رسانه ای و اینترنتی و حتی لابی های اجاره شده از سوی آل خلیفه در خارج از کشور.

 

سکوت رسانه ها از ترس آل سعود و آل خلیفه

وی افزود: بیشتر شبکه های تلویزونی و رسانه ها از ترس اینکه آل سعود یا آل خلیفه را ناراحت کنند، درباره مسأله بحرین سکوت کردند.

ضیف افزود: با وجود همه فشارها بر ملت بحرین، مردم این کشور ایستاده و می دانند که چه بسیار گروه های اندک به خواست خداوند پیروز شده اند.

 

اتهامات فرقه ای به انقلاب بحرین

وی با اشاره به اتهامات فرقه ای به انقلابیون بحرین گفت: این اتهامات درحالی مطرح می شود که انقلابیون بحرین هیچگونه مطالبات فرقه ای و طایفه ای ندارند؛ در بحرین مطالبات و حقوق مردم نادیده گرفته می شود، و در مقابل فقط به هویت آنها توجه می شود.

ضیف افزود: باید صرفنظر از قومیت، رنگ یا جنسیت، از افراد محق دفاع کرد. 

ضیف گفت: آنچه را که مردم بحرین با آن مواجه می شوند در تاریخ نوشته خواهد شد؛ هنگامی که انقلابها درکشورهای عرب

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها