عفو بین الملل: بازداشت شدگان بحرینی آزاد شوند

عفو بین الملل: بازداشت شدگان بحرینی آزاد شوند
چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 09:41

سازمان عفو بين الملل، از دولت بحرين خواست فورا همه بازداشت شدگان به ويژه فعالان و پزشكان را آزاد كند.

"نيكولا برگر" مديركل واحد جهان عرب در سازمان عفو بين الملل، در گفت و گو با شبكه خبري العالم، از اتحاديه اروپا خواست، دولت بحرين را مجبور کند كساني را كه مرتكب تخلفات و جنايات شده اند، محاکمه کند.

برگر خاطرنشان کرد: هیچکدام از توصیه های کمیته تحقیق از سوی بحرین عملی نشده است؛ ما خواستار محاکمه کسانی هستیم که در بحرین مرتکب جرم و نقض حقوق بشر شده اند.

وی افزود: دولت بحرین باید نقض حقوق بشر را متوقف می کرد، ولی این اقدامات تا امروز ادامه داشته است.

وی با اشاره به اقدام عفو بین الملل در راه اندازی فراخوانی بین المللی از طریق اینترنت، برای نوشتن پیام خطاب به پادشاه بحرین، گفت: هدف از این فراخوان اعلام همبستگی و حمایت از انقلاب ملت بحرین است، جهت برقراری عدالت در بحرین است.

برگر ادامه داد: ما در این فراخوان تصمیم داریم حمایت خود را از کسانی که در بحرین تحت شکنجه قرار گرفته و یا به صورت تأسف بار بازداشت شده اند، اعلام کنیم.

 

از سوی دیگر، در جریان همایشی در لندن در مجلس اعيان؛ موارد تخلفات رژيم حاكم بر بحرين ضد تظاهر كنندگان، و مردم مورد بررسي قرار گرفت.

در اين ميان شماري از فعالان مخالف رژيم آل خليفه با تظاهرات مقابل ساختمان نخست وزيري انگليس ، اقدام دولت انگليس را در فروش سلاح به دولت بحرين، كه مصرفي جز سركوب تظاهر كنندگان ندارد محكوم كردند.

اما در بحرين، رژيم حاكم اعلام كرد، 6 فعال آمريكايي كه در تظاهرات ديروز در منامه شركت داشتند از بحرين اخراج شدند؛ بنابراین شمار فعالان خارجي اخراج شده از اين كشور، در مدت چهار روز به 8 تن رسید.

انجمن امور رسانه ها اعلام كرد : 6 آمريكايي كه هفته پيش با ويزاي سياحتي وارد بحرين شده بودند ، در تظاهراتي كه با هدف رسيدن به ميدان اللؤلؤه برگزار شد، شركت كردند.

رژيم آل خليفه ، پيش از اين نيز دو زن آمريكايي فعال در زمينه حقوق بشر را اخراج كرده بود.

ده ها هزار تن از مردم بحرين ، دیروز با تظاهرات به سمت ميدان اللؤلؤه، سالروز انقلاب بحرين را گرامي داشتند. يك روز پس از اين تظاهرات ، تعدادي از خودروهاي نظامي در خيابان هاي پايتخت مستقر شدند و شماري ديگر راه هاي منتهي به ميدان را مسدود كرده، و به سمت تظاهر كنندگان حمله ور شدند.

در جریان این سرکوبها ده ها تن مجروح و شمار قابل توجهی هم بازداشت شدند.

 

26



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها