انهدام باند سلفی‌ها در تونس

انهدام باند سلفی‌ها در تونس
چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 12:48

وزير کشور تونس از انهدام يک گروهک تروريستي سلفي وابسته به القاعده خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "علی العریض" تأکید کرد: پس از تحقیقات مشخص شد که یک گروهک در منطقه "بئرعلی بن خلیفه" در استان "صفاقس" درحال فعالیت است که، با انهدام این شبکه 12 تن از عناصر آن دستگیر شده و 9 تن دیگر نیز هنگام فرار شناسایی شدند که 8 تن از آنها به لیبی گریختند. این اعتقاد و جود دارد که یکی از آنها نیز به الجزایر فرار کرده است.

وی افزود: هدف این گروهک از قاچاق سلاح به تونس، استفاده از آن در وقت مناسب برای اجرای طرح "امارت سلفی" در این کشور است.

العریض خاطرنشان کرد: این گروهک تروریستی با القاعده در ارتباط است، و فعالیتهای آنها فقط به عملیات تروریستی یا حمله به برخی اشخاص یا تأسیسات محدود نمی شد.

نیروهای امنیتی و ارتش تونس دو هفته پیش در درگیری با سه تن از عناصر مسلح سلفی در استان "صفاقس" 2 نفر از آنها را کشتند و نفر سوم را دستگیر کردند.

دستگیری نفر سوم زمینه را برای شناسایی و انهدام کامل گروهک فراهم کرد.

فعال شدن جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی در تونس

از سوی دیگر، مجله تونسی "المصور" اعلام کرد، دستگاه جاسوسی رژیم اشغالگر "موساد" با همکاری سی آی ای، درحال فعال سازی شبکه جاسوسی خود در تونس پس از انقلاب مردم این کشور است.

این مجله خاطرنشان کرد، موساد 3 هدف اصلی را در تونس دنبال می کند که عبارتند از، ایجاد شبکه های تخریب و شورش، زیرنظر گرفتن رویدادهای الجزایر و لیبی، و کنترل فعالیتهای فلسطینی ها و گروه های اسلامی در تونس.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها