نگرانی آمریکا از تحقیق درباره رسوایی مالی در مصر

نگرانی آمریکا از تحقیق درباره رسوایی مالی در مصر
چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 19:24

روزنامه نيويورک تايمز تلاش وزير امور راهبردي و همکاريهاي بين المللي مصر را براي ادامه تحقيقات جنايي درباره 16 متهم پرونده کمکهاي مالي، محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "فایزه ابوالنجا" با وجود فشارها و نارضایتی آمریکا و برخی طرفهای داخلی در مصر، همچنان بر ادامه تحقیقات جنایی در خصوص 16 آمریکایی متهم در پرونده کمکهای مالی به گروه ها و احزاب مصری تأکید دارد.

نیویورک تایمز نوشت: ابوالنجا نه فقط موجب حیرت مسئولان آمریکایی شده، بلکه مسئولان نظامی مصر را شگفت زده کرده است؛ چراکه وی با اتخاذ روشی ضد آمریکایی، شورای نظامی را نیز به چالش کشیده است.

این روزنامه افزود: با توجه به امکان قطع کمکهای سالانه مالی یک و نیم میلیارد دلاری آمریکا، مسئولان نظامی مصر به ابوالنجا توصیه کردند که از شدت اظهارات خود بکاهد؛ ولی در مقابل ابوالنجا به اتخاذ مواضعی شدیدتر پرداخت، و حتی به واشنگتن هشدار داد، هر کشوری برگه هایی برای اعمال فشار در  اختیار دارد و مصر در این زمینه استثنا نیست.

نیویورک تایمز در ادامه، خاطرنشان کرد: هنگامی که ابوالنجا خواستار حمایت مالی خارجی از گروه های حقوقی شد، او را یکی از عوامل شورای نظامی تلقی کردند؛ ولی در مقابل مواضع ابوالنجا همچنان شدت یافت تا جایی که مسئولان قاهره و واشنگتن تأکید کردند که ابوالنجا در سایه کاسته شدن نفوذ شورای نظامی به صورت مستقل عمل می کند.

اکنون به نظر می آید که فرماندهان نظامی از این نگران هستند که در صورت متوقف نکردن ابوالنجا، در سایه تنفر مصری ها از آمریکا، با واکنشهای شدیدی مواجه شوند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها