فراخوان بين المللي براي رفع محاصره قدس

فراخوان بين المللي براي رفع محاصره قدس
پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 - 07:49

العالم، قاهره - دانشگاه الازهر مصر از تصميم خود براي اجراي فراخوان بين المللي براي شكستن محاصره قدس و شهروندان فلسطيني از آغاز ماه آوريل آينده خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، شركت كنندگان در نشستي كه به دعوت كنفرانس عمومي ياري به قدس در شهر قاهره برگزار شد، آخرين تحولات شهر قدس و سياست هاي اشغالگران اسرائيلي عليه اين شهر را مورد بحث و بررسي قرار دادند

حاضران دراين نشست تمركز خود را روي مهمترين اقداماتي قرار دادند كه لازم است برای حمايت از شهروندان فلسطيني شهر قدس در جريان فراخوان ياد شده انجام شود.

"احمد الطيف" شيخ الازهر در سخنانی گفت: بايد نيازهاي اساسي شهروندان فلسطيني در شهر قدس نظير نيازهاي معيشتي، بهداشتي ، كار و شغل و دیگر موارد مورد بررسي قرار گيرد.

شيخ "محمد حسين" مفتي شهر قدس نيز به خبرنگاران، گفت: قدس به تلاش فلسطيني ها، اعراب، مسلمانان و وجدانهاي بيدار براي نجات ملت از ظلم و اشغالگري  نیاز دارد.

كشيش "قيس صادق" نماينده اسقف انطاكيه نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرد كه شهروندان فلسطيني قدس ساكنان اصلي اين شهر هستند.

اقدامات مقدماتي براي آغاز فراخوان بين المللي از طريق كميته هاي مستقر در چندين كشور با اجراي برنامه هاي عملي و لازم براي حمايت از پايداري شهروندان فلسطيني قدس در برابر سياستهاي نژادپرستانه رژيم صهيونيستي شروع شده است.

"سعيد خالد الحسن" دبيركل كنفرانس ياري قدس در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: يك شورا در اندونزي به نام شوراي عالي ياري رساني و شوراي ديگري در مالزي تشكيل شده است.

وي افزود: درالجزاير نيز شوراي ياري وجود دارد و در مغرب فعاليت براي تشكيل آن آغاز شده است و الازهر امروز به روشني گفت كه همه توان خود را براي موفقيت اين فراخوان در مصر و خارج از آن بكار خواهد بست.

16/02-00:56 

پربیننده ترین خبرها