رئيس شوراي جمعيت دفاع از منافع مردم آمريكا:

اسرائیل بر طبل جنگ می کوبد

اسرائیل بر طبل جنگ می کوبد
يکشنبه 30 بهمن 1390 - 07:15

رئيس شوراي جمعيت دفاع از منافع مردم آمريكا تنش بين ايران و غرب را پيچيده دانست و تاکيد کرد: مردم آمريکا خواهان جنگ ديگري نيستند و ايراني ها نيز بدنبال رويارويي نمي باشند اما اين اسرائيل است که بر طبل جنگ مي كوبند.

"جين برد" در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تنش بين غرب و ايران در زمینه هسته ای تا سالهاي اخير به سمت ديپلماسي برای حل بحران پيش مي رفت، اما تحولات بسياري رخ داده که در این زمنیه تاثیر گذار بوده که در راس آنها می توان تحولات بهار عربي ، حوادث سوريه، شکست مذاكرات اخير بين ايران و غرب و تلاش روسیه برای جلوگیری از تحريم هاي بيشتر عليه ايران را نام برد.

فعال سياسي آمريكايي با اشاره بر همکاری ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و تاكيد ایران بر فعالیت های هسته ای صلح آمیزش، گفت: اسرائيل خود را چهارمين قدرت هسته اي جهان مي داند و اين اوضاع خاورميانه را پيچيده تر کرده است؛ اطلاعات نشان مي دهد كه اسرائيلي ها قصد دارند اقدامی عليه ايران انجام دهند اما منتظر پايان انتخابات رياست جمهوري آمريكا هستند. 

برد خاطر نشان كرد: اين مسئله باعث شده تا دولت آمريكا نماينده اي به تل آويو براي تشريح ديدگاهش اعزام كند اما اسرائيلي ها به دولت آمريكا هشدار دادند که اگر برنامه ايران را متوقف نكنند، اقدامي انجام خواهند داد. 

رئيس شوراي جمعيت دفاع از منافع مردم آمريكا با بيان اينكه در كنگره آمريكا برخي حامي سياست هاي اسرائيل هستند، ابراز اميدواري كرد که مذاكرات ديپلماتيك به نتيجه برسد و بين گروه پنج به علاوه يك و ايران تفاهم حاصل شود.

وي تنش به وجود آمده در منطقه در پی تهديدهاي اسرائيل عليه ايران را به دوره جنگ سرد و بحران موشكی آمريكا و روسيه در خليج خوك ها تشبيه و پيش بيني كرد که مسكو در بحران بين ايران و غرب دخالت كند.

جين برد، گفت: ممكن است اوباما حتي قبل از انتخابات رياست جمهوري در اين بحران دخالت كند تا ثابت كند كه اوست که زمام امور را در اختيار دارد نه كنگره.

وي تاكيد كرد: بايد در اين مسئله يكي از دو طرف به منظور رسيدن به راه حل ديپلماتيك دير يا زود كوتاه بيايد. 

جين برد، گفت: واشنگتن از هر اقدامي كه بتواند احتمال هرگونه رويارويي يا حمله نظامي در خاورميانه را به ويژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمريكا كاهش دهد، استقبال خواهد كرد.

رئيس شوراي جمعيت دفاع از منافع مردم آمريكا، افزود: واشنگتن و مردم آمريكا براي هيچ جنگ ديگري آماده نيستند، همچنين ايراني ها نيز خواستار رويارويي نيستند، اما اسرائيلي ها بر طبل جنگ مي كوبند.

پربیننده ترین خبرها