حملات به مسجد الاقصی ادامه خواهد داشت

حملات به مسجد الاقصی ادامه خواهد داشت
سه شنبه 9 اسفند 1390 - 06:26

العالم، قدس - فعالان بيت المقدسي، اظهارات نژادپرستانه مقامات صهيونيست از جمله فرمانده پليس اين رژيم كه تجاوز آشكار به مسجد الاقصي را از سوي افراطيون صهيونيست عادي و بي اشكال دانسته بود، محكوم كردند.

"خضر شاهين" خبرنگار شبكه خبري العالم روز سه شنبه از قدس گزارش داد: "نيسو شاهام" فرمانده پليس صهيونيست ها در بيت المقدس اشغالي، تجاوزات علیه ساحت مقدس مسجد الاقصي را ديدارهاي عادي و بي اشكال دانست و اعلام کرد که اين اقدامات ادامه خواهد داشت.

نيروهاي ملي و اسلامي فلسطيني در بيت المقدس درباره پيامدهاي اين اظهارات هشدار دادند و اعلام كردند: اين اظهارات مفاهيم بسيار خطرناكي را با خود به همراه دارد، زیرا هم اکنون اشغالگران، اقدامات و محدوديت هايی را در گذرگاه هاي منتهي به شهر بيت المقدس را وضغ و تشدید كرده اند.

"اسامه القواسمي" سخنگوي جنبش فتح به خبرنگار العالم، گفت: اظهارات شاحام نشان دهنده ديدگاههاي نژادپرستانه حاكم بر رژيم تل آويو است و ما به اين رژيم درباره ضربه زدن به مسجد الاقصي به عنوان اولين قبله و سومين حرم مسلمانان جهان هشدار مي دهيم و اعلام مي كنيم در جنبش فتح بر مقاومت مردمي مان افزوده و تحت هر شرايطي مسجد الاقصي را حفظ خواهيم كرد.

در همين راستا نيروهاي اشغالگر اسرائيلي از طريق تشديد اقدامات امنيتي در گذرگاه هاي منتهي به ورودي هاي اصلي بيت المقدس بر محاصره اين شهر افزوده و شمار بيشتري نيرو در مناطق و محلات آن مستقر كردند.

يكي از شهروندان بيت المقدسی به خبرنگار العالم گفت: صهيونيست ها اين موانع را با هدف جلوگيري از ورود فلسطيني ها به بيت المقدس و دسترسي به مسجد الاقصي ايجاد كرده اند و شهروندان فلسطيني مجبورند چندين ساعت در اين موانع متوقف شوند؛ اين اقدامات سخت گيرانه حتي شامل دانش آموزان فلسطيني نيز مي شود.

يك شهروند فلسطيني ديگر در اين باره گفت: بيت المقدس از محاصره اقتصادي، سياسي و جغرافیایی رنج مي برد و جهان اسلام بايد از فلسطيني ها حمايت كرده و در مقابل اين اقدامات وحشيانه آنها را تنها نگذارند.

نيروهاي اشغالگر صهيونيست در روزهاي اخير نمازگزاران و شهروندان فلسطيني را وادار كرده اند قبل از ورود به مسجد الاقصي  كارت هاي شناسايي خود را به پليس اشغالگر مستقر در اطراف حرم تحويل دهند.

20:51 - 27/02

 



پربیننده ترین خبرها