توجیه تعدی صهیونیست ها به مسجد الاقصی

توجیه تعدی صهیونیست ها به مسجد الاقصی
چهارشنبه 10 اسفند 1390 - 09:34

محافل رسانه اي رژيم صهيونيستي از ديدگاه خود حوادث اخير مسجد الاقصي را تجزيه و تحليل و اقدام نظاميان اسرائيلي را در يورش به مسجد الاقصي و هدف قرار دادن نمازگزاران فلسطيني توجيه، کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: صدها نمازگزار فلسطینی پس از اتمام نماز جمعه سربازان اسرائیلی را که وارد محوطه مسجد الاقصی شده بودند، سنگسار کردند.

وی افزود: گروه های افراطی و تندروی اسرائیلی با صدور بیانه ای در یکی از وبسایتهای احزاب راستگرای افراطی از فعالان اسرائیلی خواسته اند تا به مسجد الاقصی یورش بیاورند و زمینه ویرانی این مسجد  و برپایی معبد سلیمان را فراهم کنند.

وی گفت: فعالان فلسطینی نیز در پاسخ به اقدام گروههای افراطی یهودی تظاهرات گسترده ای اطراف مسجد الاقصی برگزار کردند.
رئیس پلیس بیت المقدس در این خصوص در گفتگو با گزارشگر اسرائیلی مدعی شد: برخی از گروههای تندروی فلسطینی به رهبری حماس در صدد آشوبگری در این نقطه حساس برآمدند.

وی گفت: پلیس بیت المقدس حمایت لازم را از گروههای راستگرای افراطی در زیارت مسجد الاقصی بعمل می آورد.

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از سخنان "اسماعیل هنیه" رئیس دولت قانونی حماس را در محکوم کردن تجاوزات اشغالگران اسرائیلی پخش کرد.

هنیه گفت: قدس از آن ماست نه از آن صهیونیستها.

گزارشگر اسرائیلی در ادامه ادعاهای خود گفت: پلیس اسرائیلی توانست آشوبگران را سرکوب و شمار بسیاری از آنان را بازداشت کند.

وی افزود: با توجه به جایگاه معنوی بیت المقدس و حساسیت بیش از حد این منطقه، انتظار می رود در روزهای آینده اینگونه حوادث همواره تکرار شود.

8:15

پربیننده ترین خبرها