یک رهبر مخالف سوریه مطرح کرد :

ادعای انسان دوستی برای مداخله نظامی در سوریه

ادعای انسان دوستی برای مداخله نظامی در سوریه
پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 - 13:51

يكي از رهبران مخالف سوريه مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامي در سوريه تحت پوشش اقدامات انسان دوستانه و ايجاد گذرگاه هاي امن انساني اعلام كرد.

"عبدالعزيز الخير" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبری العالم، خواستار همکاری دولت سوریه با هلال احمر برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق درگیری شد و گفت: درگیری های مسلحانه مخالفان با ارتش سوریه در برخی از مناطق باعث شده تا ساكنان اين مناطق نیازمند كمك هاي اساسي از قبيل مواد غذايي و آب آشامیدنی شوند.

عضو دفتر اجرايي انجمن هماهنگي ملي مخالفان نظام سوري، تاكيد كرد : تلاش برخي براي سياسي سازي اين موضوع و كشاندن آن به عرصه هايي همچون ايجاد گذرگاه هاي امن انساني با حمايت نظامي يا غير نظامي همگي تلاشي براي اقدامات تحريك آميز است كه كاملا از نظر ما مردود است.

الخير با تاكيد بر اينكه برای  رساندن كمك هاي بشردوستانه نيازي به توسل به شيوه هاي نظامي نيست، به مخالفت روسيه با هرگونه دخالت فرانسه و آمريكا در امور سوريه، اشاره کرد و گفت: هر اقدامي براي تحميل گذرگاه هاي امن يا طرح هاي مشابه نتيجه اي جز ناكامي نخواهند داشت.

عضو دفتر اجرايي انجمن هماهنگي ملي مخالفان نظام سوري در پايان، گفت : غرب ثابت كرده است كه هيچگاه به دنبال اقدامات انسان دوستانه نبوده و موضع غرب در قبال حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2009 بهترين گواه بر اين مساله است.

29/02 -21:43



پربیننده ترین خبرها