طرح اتهام علیه شورای نظامی مصر

شورای نظامی مصر و نمایش ایستادگی در برابرآمریکا

شورای نظامی مصر و نمایش ایستادگی در برابرآمریکا
پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 - 16:54

عضو ارشد " جبهه ملي براي تغيير در مصر?" ، شوراي نظامي اين کشور را به دنبال كردن اهداف سياسي و تبليغاتي در پرونده سازمانهاي غير دولتي ( ان.جي .او) و نمايش غير واقعي ايستادگي در برابر آمريکا متهم کرد.

"احمد بهاء الدين شعبان" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: شورای نظامی برای فرار از انتقادات به سازمان های غیر دولتی اتهام وارد کرده است.

وی گفت : استعفاي قاضي پرونده متهمان سازمان های غیر دولتی در روز گذشته به علت مداخلات دولت و تلاش براي فشار بر اين دادگاه براي آزادي بازداشت شدگان آمريكايي صورت گرفته است.

وي افزود: مسئله سازمانهاي غير دولتي و منابع مالي آنها مشكلي قديمي است، به طوري كه گروههاي آمريكايي در آنها نفوذ كرده اند و درخواستهاي نيروهاي ملي مصر براي سازماندهي اين سازمان ها از سال ها پيش بي پاسخ مانده است.

شعبان ادامه داد: شوراي نظامي و دولت تلاش می کنند با مطرح كردن اين مسئله نشان دهند که در برابر مداخلات آمريكا در سازمانهاي غير دولتي ايستاده اند که اين مسئله كاملا نادرست است.

عضو ارشد جبهه ملی برای تغییر،تاكيد كرد: شوراي نظامي موضوع سازمانهاي غير دولتي را به منظور رويارويي با درخواستهاي فزاينده جامعه براي بازگشت اين شورا به پادگانها و رها كردن قدرت به ويژه پس از تشديد درگيري بين نظامیان و جوانان انقلاب 25 فوريه و شهادت صدها تن و زخمي شدن هزاران نفر در درگيري بين طرفين مطرح كرده است.

اين فعال سیاسی مصري توضيح داد: همه سازمانهاي غير دولتي كه با آنها برخورد امنيتي صورت گرفته است، گروه هايي بودند كه به تخلفات نظاميان اشاره و برخورد خشونت آميز آنها با جوانان را برملا كردند.

شعبان شوراي نظامي را به رها كردن هزاران سازمان كه از ايالات متحده و غرب پول دريافت مي كنند، همچنين در اختیار قرار دادن ميلياردها دلار از كشورهاي عربي خليج فارس به خصوص عربستان براي جريانهاي سلفي و مذهبي بدون هيچ گونه تحقيق و مداخله،متهم كرد و ادامه داد: هدف از اين تحركات سياسي دور كردن توجهات از انتقاداتي است كه شوراي نظامي با آنها روبرو است.

احمد بهاء الدين شعبان،خاطر نشان کرد که سخناني درباره آزادي متهمان آمريكايي ،حل و فصل امور و سفر تعداد زيادي از مقامات آمريكايي به مصر مطرح است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، دولت مصر  43تبعه خارجي و فعال مصري از جمله 19 آمريكايي و اعضاي فعالان برخي از گروه ها و سازمان هاي غير انتفاعي را به اتهام دريافت غيرقانوني كمك مالي براي تحريك ناآرامي ها در اين كشور بازداشت کرده و پرونده آنها را به دادگاه ارجاع داده است.

اتهام این افراد دريافت كمك هاي مالي از منابع بيگانه است؛این اتهامات با اعتراض آمریکا روابط دو کشور را با تنش مواجه کرده است.

03/01-11:05

پربیننده ترین خبرها