دستگیری بیش از صد خارجی در سوریه

دستگیری بیش از صد خارجی در سوریه
جمعه 12 اسفند 1390 - 04:34

نيروهاي ارتش سوريه پس از ورود به منطقه بحراني "باباعمرو" توانستند صدها تن از عناصر مسلح و بيش از صد تبعه خارجي را دستگير کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شکبه العالم ، منطقه "باباعمرو" سوریه که طی هفته های اخیر به دلیل فعالیت گسترده عناصر مسلح کانون توجه رسانه‌ها، و بویژه کشورهای حامی مخالفان سوریه بود، سرانجام تحت کنترل نیروهای ارتش این کشور درآمد.

دیروز با ورود نیروهای ارتش سوریه به منطقه بابا‌عمرو همه عناصر مسلح که در این منطقه مستقر بودند، خود را تسلیم ارتش کردند.

از بین این افراد 600 نفر سوری، 118 نفر تابع کشورهای عربی و 26 نفر از کشورهای دیگر هستند.

نیروهای ارتش سوریه اکنون در حال تعقیب باقیمانده عناصر مسلح هستند.

منطقه باباعمرو طی هفته های اخیر به دلیل فعالیت گسترده عناصر مسلح وابسته به مخالفان، کانون توجه رسانه ها قرار گرفته بود.

شبکه والتر فرانسه نیز اعلام کرد 18 نظامی فرانسوی در سوریه دستگیر شده اند و پاریس اکنون در تلاش است از طریق روسیه و امارات و عمان، این نظامیان را آزاد کند.

در همین حین، منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند که آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی را تحت عنوان ارسال کمکهای انسان دوستانه به سوریه در دستور کار قرار داده است.

فرانسه نیز در حال تدوین طرح مشابهی تحت عنوان توقف خشونتها در سوریه به دلایل انسانی است. این درحالی است که غرب و هم پیمانان عربی آنها در منطقه تا پیش از این همواره خواستار ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای عناصر مسلح در سوریه و پشتیبانی از آنها بوده اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها