دشمنان سوریه برای کشتار بیشتر مخالفان را مسلح می کنند

دشمنان سوریه برای کشتار بیشتر مخالفان را مسلح می کنند
پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 - 18:43

يك عضو دفتر اجرايي كميته هماهنگي مخالفان، سوري با تاكيد بر مخالفت با راه حلهاي امنيتي براي بحران سوريه، از تلاش برخي كشورها براي مسلح كردن مخالفان انتقاد كرد و آنرا به معني كشتار بيشتر در سوريه دانست.

"محمود مرعي" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در پاسخ به سؤالي درباره دستاوردهای ارتش سوريه در کنترل محله بابا عمرو در شهر حمص و احتمال اينكه اين مسئله راه را براي هر گونه حل و فصل سياسي هموار سازد، گفت: ما همواره خواستار پايان دادن به راه حل امنيتي بوديم و هستيم چون كه اين راه حل به بحران سوريه پايان نمي دهد.

وی ادامه داد: راه حلهاي امنيتي از بيش از يك سال پيش از جايي به جايي ديگر، از درعا به حماه سپس به حمص،به ادلب،به ريف دمشق و اخيرا به بابا عمرو منتقل شده است؛ درحالی که مشکل سوريه بحران سياسي عميقي است كه نيازمند راه حل سياسي ريشه اي و واقعي است.

مرعي،افزود: اين راه حل نيازمند آزادي بازداشت شدگان سياسي، برگزاري كنفرانس براي بررسي راههاي عملي بحران بين نظام و مخالفان و نيازمند كشورهايي است كه دست آوردها را تضمين و اجرا كنند.

عضو دفتر اجرايي كميته هماهنگي مخالفان،تاكيد كرد: صدها تن از غير نظاميان و نظاميان طي هفته هاي اخير در درگيري ها در بابا عمرو كشته يا زخمي شده اند؛ ما ضد خشونت هستيم و می گوییم تلاش برخي كشورها براي مسلح كردن مخالفان به معني كشتار و راه حلهاي امنيتي و بحران بيشتر است.

03/01-17:39

پربیننده ترین خبرها