ویدئویی که برای اولین بار از شب کودتای ترکیه منتشر می شود

جمعه 23 تير 1396 - 22:53

رسانه های ترکیه، ویدئویی را از شب خونین کودتای ناکام ترکیه در 15 ژوئیه سال گذشته منتشر کردند که در آن نظامیان ترک، به طور مستقیم به سوی مردم گلوله شلیک می کنند.

العالمترکیه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صفحه "الجزیره ترکیه" بر روی شبکه اجتماعی فیسبوک ویدئویی را برای اولین بار از حوادث شب کودتای ناکام ترکیه منتشر کرد که در آن سربازان حامی کودتا، به طور مستقیم به طرف شهروندانی که درصدد متوقف کردن آنها بودن شلیک می کنند. همچنین در این ویدئو یک تانک در حال شلیک به چشم می خورد.

در این ویدئو همچنین کشته شدن شماری از شهروندان و فرار شمار فراوان دیگری از تیراندازی سربازان ارتش به چشم می خورد.

یادآور می شود آنکارا و استانبول ترکیه سال گذشته شاهد تلاش شماری از نیروهای ارتش برای کودتا علیه رجب طیب اردوغان بودند. دولت ترکیه، تشکیلات وابسته به فتح الله گولن را به دست داشتن در این کودتا و تلاش برای به کنترل درآوردن نهادهای قدرت و رسانه های متهم می کند.

به دنبال تلاش برای کودتا در ترکیه، مردم آن کشور در اکثر شهرها به خیابان ریختند و وارد ساختمان پارلمان، ستاد مشترک ارتش، فرودگاه بین المللی استانبول و ساختمان های سازمان امنیت در برخی از شهرها شدند، این امر، خودروهای نظامی کودتاچیان در اطراف این نهادها را وادار به عقب نشینی کرد و تا حد زیادی به ناکامی کودتا کمک کرد.

216

پربیننده ترین خبرها