هویت حقیقی "دختر روسی" دستگیر شده در موصل فاش شد

هویت حقیقی
يکشنبه 25 تير 1396 - 09:03

فعالان عراقی در شبکه های اجتماعی دیروز شنبه با انتشار تصاویری از یک دختر جوان دستگیر شده توسط نیروهای امنیتی، ادعا کردند وی تبعه روسیه و از زنان عضو داعش در موصل است.

العالم - عراق

این دختر جوان، که به شدت ترسیده بود بر اثر رنج های شدیدی که در دوره سلطه داعش بر موصل کشیده بود قادر به حرف زدن نبود. نیروهای عراقی وی را در حالی که لباس های پاره و کهنه بر تن داشت دستگیر کرده و با وی با تصور اینکه یک عضو روسی داعش را دستگیر کرده اند عکس یادگاری می گرفتند. گویی زیبایی این دختر جوان آنها را به اشتباه انداخته بود و گمان می کردند از روسیه به مناطق تحت کنترل داعش آمده است.

اما انتشار تصاویر این دختر جوان در شبکه های اجتماعی باعث شد خانواده اش که از ایزدی های سنجار بودند از پیدا شدن وی اطلاع یابند. این دختر جوان، در حقیقت یکی از صدها دختر ایزدی است که توسط داعش ربوده شده بودند و در طی حدود سه سال اخیر به عنوان برده مورد سوء استفاده قرار می گرفتند.

به گفته خانواده این دختر ایزدی، وی در آگوست 2014  (مرداد 93) توسط گروه تروریستی داعش از منطقه حردان در شهر سنجار ربوده شد.

امینه مرداد فعال زن ایزدی نیز در این باره به خبرنگار پایگاه اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: اطلاعات منتشر شده درباره این دختر جوان و ادعای روسی بودن وی، عاری از صحت است، و در حقیقت وی یک دختر ایزدی ربوده شده توسط داعش است.

216

پربیننده ترین خبرها