کارخانه خودروسازی کرمانشاه بزودی افتتاح می شود

کارخانه خودروسازی کرمانشاه بزودی افتتاح می شود
شنبه 31 تير 1396 - 22:24

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه این استان سه شنبه هفته جاری میزبان ‌معاون اول رییس جمهوری و وزرای نیرو، صنعت و کشاورزی است‌، گفت که طرح خودروسازی کرمانشاه در این سفر افتتاح می شود.

العالم ـ ایران

اسدالله رازانی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، هدف از این سفر را افتتاح چند طرح مهم در استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در این سفر کارخانه خودروسازی ایران خودرو کرمانشاه در صحنه افتتاح خواهد شد.
وی اظهار کرد: این کارخانه از مصوبات سفر مقام‌ معظم رهبری در سال 90 بود که در دولت یازدهم و به ویژه در 2 سال گذشته رونق گرفت.
وی اضافه کرد: در این کارخانه قرار بود که 100 هزار دستگاه خودرو در سال تولید شود که این تعداد به 10هزار خودرو تقلیل پیدا کرد اما در سفر رییس جمهوری به استان مصوب شد که در مرحله نخست آن 30 هزار دستگاه سالانه تولید شود.
به گفته وی، این خودروسازی از 50 روز پیش با نیروهای بومی تولید آزمایشی را شروع کرده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در این کارخانه بیش از 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: قرار بود در این کارخانه خودرو سمند تولید شود اما اکنون خودرو پژو پارس تولید می شود.
رازانی اعلام کرد: پس از افتتاح مرحله دوم این کارخانه، ظرفیت خودروسازی کرمانشاه به 100هزار دستگاه خودرو افزایش می یابد.
وی ادامه داد: این طرح باعث رونق صنعت قطعه سازی در کرمانشاه می شود و تاثیرات مفیدی در اقتصاد استان خواهد داشت.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که در سفر معاون اول رییس جمهوری همچنین 2 طرح سدهای زمکان در دالاهو و سد جامیشان در سنقر نیز به بهره برداری خواهند رسید.
به گفته رازانی، در مجموع سه هزار میلیارد ریال در این 2 طرح سرمایه گذاری شده است.
کیاست امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه نیز در رابطه با افتتاح این طرح ها گفت: ظرفیت سدهای جامشیان و زمکان به ترتیب 50 و 25 میلیون مترمکعب است.
وی افزود: تا پایان سال، 2 هزار و 700 هتکار زمین کشاورزی به واسطه آب این سدها آبیاری خواهند شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه با بیان اینکه امسال طرح های امیدبخشی در استان افتتاح خواهد شد، گفت: به زودی طرح راه آهن کرمانشاه نیز افتتاح خواهد شد.
رازانی با بیان اینکه رسانه های کرمانشاه گلایه می کنند که چرا طرح راه آهن که قرار بود فروردین ماه افتتاح شود تا کنون افتتاح نشده است، گفت: بنده به عنوان یک سیاست کاری قصد داشتم تاریخ مشخصی را برای وزارت راه تعیین کنم تا سرعت اجرای طرح افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه طرح راه آهن کرمانشاه در 6 ماه گذشته با توجه به سرعتی که در اجرا گرفته است در تاریخ کرمانشاه بی نظیر است، گفت: تا کنون سه هزار و 200 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه 17 کیلومتر از ریل گذاری طرح باقی مانده است، گفت: بیش از 100 کیلومتر ریل گذاری در چهار ماه انجام شده که در تاریخ راه آهن کشور بی نظیر است.
به گفته رازانی، هشت کیلومتر از این مسیر باقی مانده با دستگاه و مابقی به صورت دستی نصب خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایستگاه‌ راه آهن کرمانشاه بزرگترین ایستگاه راه آهن کشور است، اظهار کرد: روزی که من وارد کرمانشاه شدم این ایستگاه در مرحله 50 درصد پیشرفت بود اما امروز به 90 درصد پیشرفت رسیده است.
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در جلسه ای با معاون اجرایی رییس جمهوری قول داده شد که پیش از مراسم تنفیذ این طرح افتتاح شود اما چون در روزهای اوج کاری رییس جمهوری هستیم، امکان تاخیر در افتتاح طرح وجود دارد.
وی با بیان اینکه راه آهن عامل توسعه است و ما بدون راه آهن نمی توانیم به توسعه دست پیدا کنیم، عنوان کرد: راه آهن می تواند سرمایه گذاری را به کرمانشاه بیاورد و محصولات استان راحت تر به سایر نقاط کشور برود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به جز حدود 35 روز بارندگی شدید تاکنون هیچ وقفه ای در اجرای طرح راه آهن کرمانشاه ایجاد نشده است، گفت: تا زمانی که شرکت راه آهن طرح را تحویل بگیرد و قطارهای مسافربری تردد خود را آغاز کنند حدود سه ماه طول خواهد کشید.
رازانی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با طرح گرمسیری نیز گفت: طرح بزرگ گرمسیری نیز که چندی پیش جشن پایان حفاری تونل آن برگزار شد در پاییز امسال افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین کارخانه های فولاد، بیواتانول، قوطی سازی نیز امسال افتتاح خواهند شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه اعلام‌ کرد: امسال بودجه استان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و مرحله نخست تخصیص آن ابلاغ شده است.
وی افزود: در موضوع اشتغال نیز کارهای خوبی انجام و بسته اشتغال فعال به منظور حل مشکل بیکاری طراحی شده است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد که برای توسعه استان باید هر کدام از شهرستان ها موضوع های تخصصی خود را دنبال کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها