گزارشی تکان دهنده از بازار فروش کودکان

گزارشی تکان دهنده از بازار فروش کودکان
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 19:07

گزارش مطبوعاتی ۶ صفحه‌ای که در روزنامه‌های سوئد منتشر شد، طی ۲۴ ساعت جهان را تکان داد و بحث و جدل‌های فراوانی را در سوئد به‌وجود آورد.

العالم - عراق

یک روزنامه‌نگار سوئدی به‌همراه همکارش به بازار بزرگی در مرکز بغداد رفتند تا این صحنه‌ها را به تصویر بکشند. گزارش این روزنامه‌نگار با تیتر «بازار فروش کودکان و نوجوانان عراقی» موجب شد بسیاری از خوانندگان این گزارش با دیدن تصاویر مربوط به آن به گریه بیفتند. شبکه فتاه عراق، تصویر دختر چهارساله عراقی با نام زهرا را پخش کرد که می‌گفت در بازار مرکز بغداد ۵۰۰ دلار فروخته شده است. این مبلغ حتی با هزینه گل‌های مصنوعی که در کنفرانس‌های خبری مسئولان عراقی گذاشته می‌شود، برابری نمی‌کند. کودکان عراقی در بازارهای این کشور فروخته می‌شوند و زنان عراقی نیز از سر ناچاری به فحشا روی می‌آورند. آمار رسمی کسانی که روزانه در این کشور کشته می‌شوند، مشخص نیست.

حزب‌های سیاسی این کشور هر آنچه در عراق است، به غارت می‌برند و فقط برای مردم این کشور مرگ را با عنوان دموکراسی به ارمغان می‌آورند. مسئولان سوئدی اعلام کردند، حاضرند کودکان عراقی را که با آنها بدرفتاری شده، بپذیرند و به آنها پناهندگی بدهند. براساس گزارش این روزنامه‌نگار سوئدی، بازار فروش کودکان عراقی در منطقه الخضراء واقع شده و کسی نمی‌داند این کودکان به چه کسانی فروخته می‌شوند و سر از کجا درمی‌آورند.

این گزارش باعث شد زنگ خطری در جهان به صدا دربیاید. ابراهیم جعفری، وزیر امورخارجه عراق در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با لیلی زروقی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه دیدار کرد. جعفری در این دیدار گفت: وزارت‌ امورخارجه عراق تمام تلاش‌های خود را درزمینه همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای وابسته به سازمان ملل برای معرفی و گزارش جنایات تروریستی داعش، تأمین نیازهای ضروری خانواده‌های آواره عراقی و استخدام کودکان انجام می‌دهد و نیروهای امنیتی عراق نیز به‌دنبال حفظ جان شهروندان و ایجاد پناهگاه‌هایی امن برای خروجشان از مناطق درگیری هستند. وزیر امورخارجه عراق تأکید کرد: داعش همه‌چیز را نابود می‌کند و نیاز است که جامعه جهانی با این خطر مقابله کند. عراق به توافقنامه‌های بین‌المللی مربوط به حقوق کودکان پایبند است اما تروریسم، این روزها بسیاری از کودکان را به خدمت گرفته و آنها را آموزش می‌دهد.

روزامه

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها