پیش بینی روزنامه صربستانی؛ جهان در آستانه جنگی بزرگ

پیش بینی روزنامه صربستانی؛ جهان در آستانه جنگی بزرگ
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 17:10

روزنامه «پراودا» چاب صربستان در گزارشی تحت عنوان 'روس ها و آمریکایی ها، بالتیک و بالکان را به آتش می کشند'، نوشت: جهان در آستانه جنگ بزرگ بین ناتو و روسیه قرار دارد.

العالم ـ آمریکا

روزنامه پراودا در آخرین شماره خود نوشت: رقابت قدرت بین واشنگتن و مسکو در بالکان می تواند به یک درگیری جهانی که به احتمال زیاد ابتدا از بالکان شروع می شود، منجر گردد و در این رابطه صربستان، اولین قربانی قدرت های بزرگ خواهد بود.
این روزنامه به نقل از منابع خبری خود نوشت: رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس در منطقه بالتیک در سپتامبر امسال که با حضور یکصد هزار سرباز برگزار می شود، همانند فرو کردن انگشتی به چشم ناتو می ماند و می توان گفت که نبرد و جنگ بزرگ در آستانه شروع می باشد.
پراودا ادامه داد: در صورتیکه پوتین و لوکاشنکو مصمم به نشان دادن تمام قدرت خود به آمریکایی ها باشند، که این از نام رزمایش نظامی تحت عنوان 'غرب 2017' کاملا مشخص است، یک سانحه و حادثه در طول این رزمایش ها می تواند تحریکی برای شروع جنگ جهانی باشد که بخاطر منافع زیاد واشنگتن و کرملین ابتدا این جنگ منطقه بالکان و صربستان را در بر می گیرد.
روزنامه بلگرادی نوشت: منطقه بالتیک همواره در حال نظامی شدن و افزایش قدرت نظامی است. ناتو در حال حاضر در این منطقه موشک دفاعی پاتریوت را مستقر کرده و به مسلح کردن کشورهای بالتیک بعلاوه لهستان شروع کرده که در صورت درگیری احتمالی این کشورها متحمل تمامی ضربات روسیه و بلاروس خواهند شد.
پراودا ادامه داد: قصد مسکو از برگزاری رزمایش 'غرب 2017' در سپتامبر امسال سیاست بازدارندگی است و این رزمایش دلیل محکم می باشد که بالتیک و بالکان نقاط مهم و حساس محسوب می شوند.
روزنامه پراودا افزود: منطقه بالکان از وضعیت متفاوتی نسبت به بالتیک برخوردار است. آمریکا و روسیه خواهان ایجاد منافع خود در این شبه جزیره هستند و صربستان در این مورد در مرکز قرار دارد. هم پوتین و هم ترامپ خواهان یک رهبر در این منطقه هستند و آن صربستان می باشد.
پراودا ادامه داد: به این خاطر جای تعجب نیست که بلگراد پیشنهاد دریافت هواپیما 'اف 16' از آمریکا و سیستم موشکی 'اس-300' از جانب روسیه را دریافت می کند.
این روزنامه نوشت: در هنگام مراسم تحلیف 'آلکساندر ووچیچ' رئیس جمهور صربستان در یک ماه گذشته محسوس بود که روسیه و آمریکا خواهان صربستان هستند، زیرا که هیات های در بالا ترین سطح از ناتو و سازمان پیمان امنیت جمعی ( سازمان روسی) در آن زمان برای شرکت در مراسم به بلگراد فرستادند و به ووچیچ مقام ریاست جمهوری را تبریک گفتند.
روزنامه صربستانی در ادامه نوشت: با توجه به اینکه مونته نگرو اکنون به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آمده است و مقدونیه نیز در مسیر پیوستن به این سازمان بزرگ نظامی قرار دارد، رقابت روس ها و آمریکایی ها در منطقه بالکان کاملا مشهود است و به این دلیل صربستان برای این دو قدرت بزرگ بسیار اهمیت دارد. البته در این میان نباید منافع آلمان و ترکیه را در بالکان نادیده گرفت.
پراودا اضافه کرد: البته روسیه عمدا از صربستان در قبال خطراتی که ناتو برای آن بوجود می آورد، مانند؛ کوزوو و جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین دفاع می کند.
این روزنامه ادامه داد: هدف سفر اخیر رئیس جمهور صربستان به آمریکا این بود که به شهروندان صربستانی نشان دهد به دنبال حفظ تعادل بین شرق و غرب است. اگر هدف ورود به اتحادیه اروپا،عضویت در نهادهای آتلانتیکی و سرمایه گذاری های بیشتر خارجی است، پس باید سیاست خارجی کشور با چنین جریان هایی تطبیق داده شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها