جنایتی دیگر از ائتلاف سعودی در سوریه

جنایتی دیگر از ائتلاف سعودی در سوریه
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 10:28

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با تروریسم جنایتهای خود را ضد شهروندان سوری ادامه می دهد.

العالم - سوریه

ائتلاف آمریکا جنایتهای جدیدی را ضد غیرنظامیان سوری در منطقه البوکمال در حومه دیرالزور مرتکب شد.

رانا حیدر خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: این چهارمین جنایت کشتار غیرنظامیان است که ائتلاف به اصطلاح بین المللی به فرماندهی آمریکا با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی مرتکب می شود.

جنگنده های ائتلاف بین المللی که واشنگتن آن را اداره می کند بیمارستان و میدان شهدا را در شهر البوکمال هدف قرار دادند که به کشته شدن شش غیرنظامی از جمله چندن زن و کودک و زخمی شدن ده تن دیگر انجامید. همچنین در این بمبارانها خسارتهای مادی نیز به تاسیسات زیربنایی وارد شد.

ائتلاف آمریکایی این ماه جنایتهای زیادی را ضد غیرنظامیان در حومه دیرالزور مرتکب شده است به طوری که شهرکهای الطیبه و الطیانه در نزدیکی شهر المیادین و نیروگاه آبرسانی روستای مراق در حومه شمالی دیرالزور و روستای شمیتیه در حومه غربی و منطقه تقاطع الفنش در شهر المیادین و شهرک الکشکیه وابسته به ناحیه هجین در منطقه البوکمال را بمباران کردند.

در نهمین روز از ماه ژوئن گذشته (19 خرداد 1396) نیز ائتلاف بین المللی از بمبهای حاوی ماده فسفر سفید استفاده کرد. این در حالی است که استفاده این ماده  از نظر بین المللی تحریم شده است. جنگنده های ائتلاف در تجاوز خود به شهر الرقه و منطقه حدفاصل بین دومحله المشلب و الصناعه  همچنین محله السباهی از بمبهای فسفری استفاده کردند که بر اثر آن هفده غیرنظامی به شهادت رسیدند.

واشنگتن از سه سال پیش تاکنون مدعی است که با این ائتلاف غیرقانونی در سوریه با تروریسم می جنگند اما واقعیتها نشان می دهد که آمریکا با حملات هوایی خود صدها تن از غیرنظامیان  را در الرقه و دیرالزور را قربانی و تاسیسات زیربنایی زیادی را ویران کرده است. بنابراین حقیقت این است که واشنگتن با نقاب مبارزه با تروریسم در صدد است اهداف و منافع خود را در منطقه با تجاوز به خاک سوریه محقق کند.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها