نوری المالكی: ادامه حضور پايگاههای نظامی بيگانه در عراق پذيرفتنی نيست

نوری المالكی: ادامه حضور پايگاههای نظامی بيگانه در عراق پذيرفتنی نيست
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 20:37

معاون اول رئیس جمهوری عراق گفت: نمی توان اجازه داد پایگاههای نظامی بیگانه همچنان در عراق باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نوری المالکی در گفت و گو با شبکه المیادین، گفت: ادامه حضور پایگاههای نظامی بیگانه در عراق پذیرفتنی نیست.

المالکی تاکید کرد نمی توان به طور کلی و به صورت اساسی اجازه داد نیروهای بیگانه همچنان در خاک عراق باقی بمانند و البته نمی توانیم به یک کشور اجازه بدهیم و به کشوری دیگری اجازه ندهیم بلکه تصمیم ما درباره مخالفت با حضور پایگاههای نظامی بیگانه در خاک عراق، شامل همه می شود.

وی همچنین گفت تروریسم مستلزم نبردی جهانی است در حالی که پیشتر برخی کشورها معتقد بودند تروریسم روشی برای مجازات سوریه و عراق است در حالی که بعد متوجه شدند تروریسم به چیزی تبدیل شده است که در حال مجازات کشورهای بزرگ است.

معاون اول رئیس جمهوری عراق با اشاره به اختلافات اخیر بین کشورهای خلیج فارس، این اختلافات را برای حل بحران در سوریه مثبت ارزیابی کرد و گفت این اختلافات جبهه های تروریسم را در سوریه ، عراق و منطقه تضعیف کرده است و به حل سیاسی بحران در سوریه کمک می کند زیرا فاش شد چه کسانی از تروریسم حمایت می کنند و علاوه بر این همه این کشورها یکدیگر را به کمک به تروریسم متهم کردند.

نوری المالکی تصریح کرد عده ای تصمیم داشتند که سوریه، عراق و برخی کشورهای دیگر را در منطقه برای منافع اسرائیل به بیش از یک کشور تجزیه کنند تا نزاع تاریخی اسرائیلی هم به پایان برسد و چیزی نمانده بود که سوریه و عراق تجزیه شوند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها