علت لغو برخی پروازهای داخلی ایران‌ایر در بیرجند

علت لغو برخی پروازهای داخلی ایران‌ایر در بیرجند
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 22:24

کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: عقب‌نشینی عربستان از پروازهای حجاج ایرانی عامل لغو برخی از پروازهای داخلی هواپیمایی ایران ایر شد.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، ایمان صدری در این باره اظهار داشت: با شروع پروازهای حج تمتع و با توجه به توافق‌های صورت گرفته بین ایران و عربستان قرار بود نیمی از پرواز حجاج را شرکت‌های ایرانی و نیمی دیگر را شرکت‌های هواپیمایی عربستان انجام دهند که طبق اعلام چند روز گذشته عربستان مبنی بر قادر نبودن به انجام پروازهای حجاج ایرانی این امر موجب شد تا حدود سه چهارم پرواز یاد شده را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام دهد و همین امر سبب لغو تعدادی دیگر از پروازهای داخلی در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه این لغو پروازها تنها در مسیر بیرجند نبوده و دیگر مسیرهای پروازهای داخلی نیز لغو شده است افزود: پروازهای پنج‌شنبه و جمعه هواپیمایی ایران‌ایر از 12 مرداد ماه لغایت اول مهرماه در مسیر تهران – بیرجند – تهران نیز به دلیل انتقال زائرین به سرزمین وحی لغو شد.

کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل و مدیرکل هواپیمایی ایران‌ایر ایستگاه بیرجند مجدد پروازهای پنج شنبه فرودگاه بین‌المللی  بیرجند برقرار و پروازهای جمعه این فرودگاه نیز پس از اتمام انتقال زائرین به کشور به حالت عادی باز خواهد گذشت.

صدری تاکید کرد: پروازهای پنج شنبه و جمعه شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران – بیرجند – تهران همانند گذشته برقرار خواهد بود.

وی بیان کرد: اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی و مدیرکل هواپیمایی ایران‌ایر ایستگاه بیرجند در حال تلاش برای برقراری مجدد پروازهای لغو شده جمعه این فرودگاه  هستند اما با عقب‌نشینی عربستان برای انجام پروازهای حج تمتع و با توجه به حجم بالای پروازهای یاد شده احتمال لغو برخی از پروازهای این فرودگاه به صورت موردی نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در مورد پروازهای عتبات گفت: پروازهای عتبات فرودگاه بین‌المللی بیرجند که شنبه هر هفته انجام می‌شد به دلیل کمبود ناوگان هواپیمایی ایران‌ایر از 14 مرداد ماه لغایت پایان شهریورماه سال جاری انجام نخواهد شد و از ابتدای مهرماه به حالت عادی برخواهد گشت.

صدری اظهار داشت:  اداره کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی در حال مذاکره جهت جایگزینی شرکت هواپیمایی داخلی و یا خارجی برای انجام پروازهای لغو شده عتبات است و در صورت توافق و پس از هماهنگی با این اداره کل برنامه پروازهای عتبات اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پرواز چهارشنبه 11 مرداد ماه سال جاری در مسیرهای مشهد – بیرجند – تهران و تهران – بیرجند – مشهد هواپیمایی ایران‌ایر به دلیل کمبود ناوگان باطل اعلام شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها