ظریف: دیپلماسی اقتصادی و ارتقای مناسبات با همسایگان دو اولویت نخست وزارت خارجه در آینده خواهد بود

ظریف: دیپلماسی اقتصادی و ارتقای مناسبات با همسایگان دو اولویت نخست وزارت خارجه در آینده خواهد بود
شنبه 21 مرداد 1396 - 14:18

وزیر پیشنهادی امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی و ارتقای روابط با همسایگان را دو اولویت نخست این وزارتخانه در دولت دوازدهم عنوان کرد.

العالم ـ ایران

محمدجواد ظریف در گفت و گو با خانه ملت، به دو اولویت نخست این وزارتخانه در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: در برنامه سیاست خارجی به دیپلماسی اقتصادی تاکید داریم زیرا معتقدیم وزارت خارجه باید در خدمت پیشرفت اقتصادی و معیشت مردم باشد و دوم این که روابط با همسایگان باید ارتقا یابد.
وی به برخی اولویت های دیگر وزارت امور خارجه نیز اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از اولویت های مهم وزارت خارجه است به خصوص گسترش صادرات غیرنفتی و تسهیل ورود سرمایه و فناوری به کشور مد نظر ما است.
وزیر پیشنهادی امور خارجه در دولت دوازدهم افزود: همچنین در بحث منطقه و همسایگان از آنجایی که در خطرناک ترین منطقه زندگی می کنیم باید برای صلح، ثبات و گسترش همکاری های منطقه ای همواره پیگیر باشیم.
ظریف درمورد حضور زنان در وزارت امور خارجه نیز اظهارکرد: دستگاه دیپلماسی در استفاده از زنان و اقلیت ها همواره پیش قدم بوده و این امر را توسعه می دهد.
وی به شرکت خود در سه نشست فراکسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: معتقدیم تعامل با مجلس به عنوان نماد مردم سالاری این فرصت را می دهد تا دیدگاه نمایندگان مردم به دولت برسد.
وزیر امور خارجه همچنین در این گفت و گو اقدام تروریست ها در به شهادت رساندن شهید مدافع حرم محسن حججی را محکوم کرد و یادآور شد: این اقدام تروریست ها دو پیام داشت، نخست این که رادمردی افرادی که برای دفاع از ارزش ها و مردم منطقه در برابر تروریست ها ایستادگی کردند را به تصویر کشید و دوم خشونت افرادی که با این گونه مردم بزرگ برخورد غیرانسانی می کنند را به جهانیان نشان داد.
ظریف با تاکید بر این که وظیفه همگان است تا با این حرکت خطرناک مقابله کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدام تروریست ها زنگ خطری برای همه جهان باشد تا بالاخره به این واقعیت پی ببرند که تروریسم و افراطی گری خطری برای همه بوده و باید به صورت جمعی با آن مقابله کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها