سکته قلبی روزانه جان300نفر را در ایران می گیرد

سکته قلبی روزانه جان300نفر را در ایران می گیرد
شنبه 21 مرداد 1396 - 14:48

دکتر مسعود قاسمی با بیان این که سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشور به حدود 30 سال رسیده است، افزود: روزانه 300 نفر در کشور در اثر سکته های قلبی جان خود را از دست می دهند.

العالم - گوناگون

دکتر مسعود قاسمی رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق روز شنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی در ایران، افزایش مصرف دخانیات به ویژه قلیان و سیگار، چاقی و اضافه وزن، خواب نامناسب، کم تحرکی و استرس های مزمن و طولانی مدت است. 

وی به آمار بالای مرگ و میر ناشی از سکته های قلبی در تهران هم اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا به ویژه در روزهایی که هوای تهران محبوس می شود، جمعیت بالا، کم تحرکی و فعالیت در فضای پراسترس عامل اصلی بروز آمار بالای سکته های قلبی در این شهر است. 

قاسمی بر نقش خانواده در کنترل موارد مصرف قلیان و لزوم توجه به تغذیه سالم فرزندان تاکید کرد و افزود: والدین باید به تغذیه سالم افراد خانواده توجه داشته باشد و میزان مصرف غذاهای آماده (فست فودها) را به حداقل برسانند، همچنین به ورزش کردن توجه داشته و نسبت به مصرف قلیان فرزندان خود بی تفاوت نباشند. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها