عضو برجسته الوفاق تاکید کرد:

ادامه اعتراض مردمی تنها راه حل بحران بحرين

ادامه اعتراض مردمی تنها راه حل بحران بحرين
پنج‌شنبه 18 اسفند 1390 - 14:17

رئيس شوراي جمعيت الوفاق بحرين تاكيد كرد تنها راه حل بحران موجود در اين کشور آمدن مردم به خيابان ها و پافشاري بر خواسته هاي مشروع و برحقشان است.

"جميل كاظم" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: رژيم بحرين حتی با وضع قانون حالت فوق العاده، به شهادت رساندن، زخمي كردن، زنداني كردن و از كار بركنار كردن هزاران نفر و با حملات تبليغاتي رسانه هاي دولتي و تريبون های وابسته اش، نتوانست اراده ملت را در هم بشكند.

رئيس شوراي مرکزی جمعيت الوفاق تاكيد کرد : رژیم نمی تواند اراده پولادين مردم را بشکند و ملت با وجود همه چالش ها و موانع پیش رو به راه خود ادامه مي دهند.

وی گفت : ما از يك هفته پيش در ميدان آزادي در روستای المقشع گردهم آمده ايم و هرشب بر تعداد مردم افزوده مي شود؛ لذا اين توده مردم هستند كه نخبگان را به پايداري، تحمل و بردباري و عقب نشيني نكردن از خواسته هاي مشروع خود توصیه مي كنند.

جميل كاظم درباره افق هاي رسيدن به راه حل بحران ، اظهارداشت : وقتي مخالفان سند منامه را در داخل و خارج مطرح كردند، بسياري از ناظران سياسي گفتند كه اين سند راه حل ميانه وقابل قبولي به شمار مي رود و جمعيت الوفاق و ساير نيروهاي سياسي بحرين همچنان به آن پايبند هستند و سند را به منزله نقشه راهي براي برون رفت از بحران مي دانند.

وي افزود: اين سند بستر خوب و مناسبي براي هرگونه گفتگو و مذاكره جدي است كه از طريق آن مي توان به تدوين يك طرح سياسي ثمربخش رسيد تا ثبات سياسي و امنيتي برقرار شود.

جميل كاظم خاطرنشان کرد: گفتگو و رسيدن به راه حل تنها در سايه وجود يك دولت منتخب مردمي، پارلمان برخوردار از اختيارات كامل و دستگاه قضايي عادل و مستقل ميسر مي شود و بايد همچنين قانون اعطاي تابعيت سياسي به خارجي ها و تبعيض طائفه اي و طبقاتي ريشه دوانده در اركان نهادهاي دولتي لغو شود.

رئيس شوراي جمعيت الوفاق بحرين همچنين افزود: هرگونه گفتگو درباره حضور نيروهاي موسوم به سپر جزيره در بحرين و نيروهاي آمريكايي را نمي پذيريم و هر شرط تحميلي قدرتهاي منطقه اي و خارجي را رد مي كنيم.

03/08-14:23

پربیننده ترین خبرها