واکنش دفتر نخست وزیر عراق به خبر امتیاز به منطقه کردستان

واکنش دفتر نخست وزیر عراق به خبر امتیاز به منطقه کردستان
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 09:29

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق درباره اطلاعات خبرگزاری رویترز از مسئول هیات دفتر سیاسی حزب "اتحادیه میهنی کردستان" درباره همه پرسی استقلال منطقه کردستان عراق توضیح داد.  

العالم - عراق

به گزارش پایگاه اسپوتنیک عربی،دفتر العبادی با صدور بیانیه ای،اطلاعات یک مسئول کرد درباره به تعویق انداختن همه پرسی استقلال اقدام منطقه کردستان عراق در برابر دریافت امتیازاتی از دولت مرکزی بغداد را تکذیب و آن را دروغ توصیف کرد.

 

در این بیانیه آمده، اطلاعات دروغ  گزارش رویترز درباره هیات سیاسی کرد به بغداد را تکذیب می کنیم.

خبرنگار این خبرگزاری سخنی ازملا بختیار مسئول هیات دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان را نقل کرده، اطلاعات این گزارش دروغ و دور از واقعیت است که درمذاکرات هیات کردی به هیچ وجه بدان پرداخته نشد درضمن بختیارنیزدر هیات کردی حضور نداشت.

 

این بیانیه با تاکید براهمیت توجه و دقت درانتقال اطلاعات گفت : گزارش این خبرگزاری بدون توجه به دیدگاه طرف دوم وهیات، فقط به دیدگاه یک طرف که اصلا درهیات حاضر نبوده، بسنده کرده و اطلاعات نادرستی ارائه داده است.

ملا بختیار به خبرگزاری رویترز گفته بود:منطقه کردستان عراق در حال بررسی امکان به تعویق انداختن همه پرسی استقلال که قرار بود ماه بعد برگزار شود در برابردریافت امتیازا ت مالی و سیاسی ازدولت مرکزی بغداد است.

217

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها