عربستان در آستانه تحولات سیاسی عمده

عربستان در آستانه تحولات سیاسی عمده
شنبه 20 اسفند 1390 - 13:23

لندن ( العالم) – مخالف سياسي عربستاني با محکوم کردن حمله نيروهاي سعودي به دانشجويان دختر، سفر ناگهاني وليعهد سعودي به آمريکا براي درمان را نشانه تحولات سياسي عمده در اين کشور دانست.

" فؤاد ابراهيم " روز شنبه شب در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، با اشاره به اعتصابي كه قرار است امروز در اعتراض به سياست هاي آموزشي رژيم سعودي دراين منطقه برگزار شود، گفت: برخوردهاي نامناسب و احمقانه نيروهاي پليس و هيات امر به معروف و نهي از منكر، موجب خشم خانواده‌هاي دانشجويان دختر شده است.

وي اظهار داشت: حمله نیروهای سعودی به دانشجويان دختر و انتقال تعدادی ازآنها به بيمارستان به دلیل شدت جراحات، نشان مي‌دهد كه رژيم آل سعود برخوردي غيرمسئولانه با دانشجويان دارد.

فؤاد ابراهیم خاطرنشان کرد: علت سركوب دانشجويان به اين مساله برميگردد كه مسئولان سعودي معقتدند حركت اعتراض آميز دانشجويان ممكن است به شروع اعتراض‌هاي مردمي در مناطق ديگر بيانجامد.

 قرار است كه دانشجويان دانشگاه واحد دختران در شهر ابها در عربستان ، امروز در اعتراض به كشته شدن يك دانشجوي دختر و زخمي شدن ده ها دانشجوي ديگر از سوي نيروهاي امنيتي سعودي تظاهرات كنند.

ابراهيم با اشاره به سفر شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وليعهد عربستان به آمريكا براي درمان گفت: اين سفر ناگهاني، نشان دهنده اين است كه وي از نظر سلامتي در وضعيت بسيار وخيمي به سر مي برد؛ این مسأله بر وضعيت رژيم سعودي تاثيرگذار است، و كشور را دچار تحولات اساسي مي كند.

وي اظهار داشت: درصورتيكه شاهزاده نايف قادر به ايفاي نقش سياسي خود نباشد، همان طور كه شاهزاده سلطان به مدت دو سال به علت ناتواني در اداره امور كشور از صحنه سياسي دور شد، كشور در عرصه سياسي با تحولاتي عمده روبرو می‌شود.

 

tt-9-22:50



پربیننده ترین خبرها