مرز خسروی برای اربعین بازگشایی می‌شود

مرز خسروی برای اربعین بازگشایی می‌شود
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 16:26

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: از 11 شهریور عملا صدور روادید در 4 کنسولگری آغاز می‌شود و ثبت نام برای روادید اربعین از چند روز پیش شروع شده است.

 

العالم - ایران

حسین ذوالفقاری در نشست خبری به مناسبت راهپیمایی بزرگ اربعین و اقدامات ستاد اربعین افزود: دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرد از 11 شهریور در 4 کنسولگری صدور رودادید آغاز می شود.

وی گفت: حدود 2 میلیون 400 هزار نفر ثبت ورودی داشتیم که در سال گذشته در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: سال گذشته عده ای بدون روادید حضور پیدا کردند و اخلال در روند اعزام زائران ایجاد شد قطعا امسال با اقداماتی که از چندی قبل شروع شده و طراحیهایی که برای مناطق مرزی ایجاد کردیم ورود به عراق بدون روادید امکان ندارد؛ بناست امسال همه افراد قانونمند و با داشتن گذرنامه و روادید از مرز عبور کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد: از 11 شهریور ماه در 4 کنسولگری عملا صدور روادید آغاز میشود؛ شروع ثبت نام برای مراسم اربعین از چند روز پیش آغاز شده است و تا امروز صبح بیش از 8 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: امسال تسهیلات بیمهای بیشتری برای زائران در نظر گرفته شده است و مدت اعتبار بیمه آنان از 15محرم تا 5 ربیع الاول است که در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نزدیک شدن زمان سفر اربعین آیا اخیرا تحرکاتی در مرزها بوده است، اظهار کرد: هفته گذشته حادثهای در مرزهای شرقی داشتیم که اخبار آن هم منتشر شد، خوشبختانه کمتر از دو ساعت اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان هویت افراد را شناسایی کرد، حدود 6 نفر در این مورد نقش داشتند در بازجوییها هم اعتراف کردند.

وی افزود: دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرد، لذا با توجه به فعال شدن مرز خسروی هم طرح ویژه ای مدنظر است تا مراقبتهای بیشتری انجام شود.

 

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها