نویسنده‌ای که با شورت به استقبال دو رئیس‌جمهور رفت! +عکس

نویسنده‌ای که با شورت به استقبال دو رئیس‌جمهور رفت! +عکس
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 19:14

انتشار تصویری از "یوسف ادریس" ادیب و رمان‌نویس فقید مصری، از روابط نزدیک وی با حکام و سران کشورهای عربی و شخصیت قوی او پرده برمی دارد.

العالم - مصر

در این تصویر منحصر به‌فرد که در روزنامه الاهرام مصر انتشار یافت یوسف ادریس در کنار حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر و رئیس جمهور سابق سوریه حافظ اسد، در حالی به چشم می خورد که یک شورت به تن دارد و با پاهای لخت در کنار رؤسای جمهور این دو کشور عربی نشسته است!

رجاء الرفاعی همسر این نویسنده مصری درباره این عکس گفته است: ادریس در منطقه ساحلی مارینا در شمال مصر بود که ناگهان زنگ منزل به صدا درآمد و وی رفت تا در را باز کند و ناگهان دید که حسنی مبارک و حافظ الاسد برای دیدن وی آمده اند.

الرفاعی می افزاید: یوسف، شوکه نشد و کاملا عادی برخورد کرد و در طول مدت پذیرایی از این دو رئیس جمهور، حتی لحظه ای به تغییر لباس یا پوشیدن کفش فکر نکرد که این امر، قدرت شخصیت وی را نشان می دهد.

یادآور می شود یوسف ادریس رمان نویس و ادیب مصری متولد سال 1927 در روستای بیروم مرکز فاقوس در استان الشرقیه بود که ابتدا در رشته های پزشکی و سپس روانپزشکی به تحصیل پرداخت و به ادبیات علاقه مند شد و مدت ها در روزنامه ها کار کرد. وی دارای آثار متعددی است که از آن جمله می توان به "جمهوری فرحات"، "قاع المدینه"، "النداهه"، "بیت من لحم"، "لیلة صیف"، "الحرام"، "العیب"، "رجال و ثیران" اشاره کرد.

وی در سال 1991 در 64 سالگی در گذشت.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها