مذاکره با داعش در لبنان چه نتایجی داشت؟

مذاکره با داعش در لبنان چه نتایجی داشت؟
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 20:14

کارشناسان تاکید کردند که عملیات مذاکره میان حزب الله و داعش، سبب شد تا بدون وقوع نبردی شدید با این گروه تروریستی، اهداف مورد نظر محقق شود.

العالم ـ لبنان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به عقیده کارشناسان، توافق مزبور به تعیین سرنوشت نظامیان لبنانی ربوده شده انجامید که در سال 2015 به شهادت رسیدند. همچنین موجب کشف محل اجساد مبارزان حزب الله شد که در جرود شهید شده بودند و نیز این توافق سبب شد تا حزب الله یک اسیر و دو جسد از گروه تروریستی داعش در بادیه سوریه تحویل بگیرد.

روند مذاکره در انتقال عناصر مسلح از میدان جنگ موفق عمل کرد؛ عناصر مسلح می توانستند در میدانهای جنگ با شدت تمام بجنگند و خسارات گسترده ای به نیروهای طرف مقابل وارد کنند. اما به موجب این توافق آنها به منطقه ای منتقل شدند که جنگنده های سوری و نیروهای مهاجم در بیابان مسئولیت جنگ با آنها را به عهده خواهند گرفت که هزینه اش بسیار کمتر از نبرد با آنها در میدانهای جنگ است.

تارنمای اینترنتی" لبنان 24" به نقل از کارشناسان خاطرنشان کرد که طبق توافق مزبور با توجه به آنچه که در عراق و سوریه روی می دهد، داعش اینک در آستانه فروپاشی کامل است و پیش بینی می شود که جنگ علیه این گروه تروریستی در دیرالزور و رقه بسیار سریعتر از آنچه که انتظار می رفت، به پایان برسد.

210

پربیننده ترین خبرها