ائتلاف بین المللی ده ها داعشی محاصره شده در اتوبوس ها را کشته است

ائتلاف بین المللی ده ها داعشی محاصره شده در اتوبوس ها را کشته است
جمعه 17 شهريور 1396 - 10:17

یک مسئول نظامی آمریکایی از کشته شدن ده ها تن از عناصر این گروه درحمله به کاروان محاصره شده این گروه درصحرای سوریه خبر داد.

العالم - سوریه 

به گزارش فرانس پرس، این کاروان که در ابتدا متشکل از 17 اتوبوس بود، از 29 اوت گذشته در استان دیرالزور سوریه سرگردان بود.

مسئولان آمریکایی گفته اند که حدود 300 نفر از عناصر مسلح این گروه افراطی به همراه تعدادی مشابه از غیرنظامیان که به احتمال زیاد از اعضای خانواده های آنان بوده اند، دراین کاروان ها بودند.

این کاروان به موجب توافق با حزب الله که درکنار نیروهای سوریه می جنگد، از مرزهای لبنان و سوریه به سمت مرزهای عراق حرکت کرده بود.

اما ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا با دو حمله هوایی، جاده ای را که این کاروان قرار بود از آن جا به شهر مرزی البوکمال عبور کند، هدف قرار داد و این مساله باعث شد که کاروان مسیر خود را به سمت شهر المیادین واقع در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرق دیرالزور تغییر دهد، بدون اینکه بتواند پیشروی کند.

« رایان دلون» سخنگوی ارتش آمریکا گفت که ائتلاف بین المللی خود کاروان را هدف قرار نداد و اجازه داد که غذا به دست مسافران اتوبوس ها برسد، اما درعین حال، اعلام کرد که حدود 85 فرد مسلح که جزء این کاروان بودند یا تلاش کردند که با خودرو کاروان را ترک کنند، درحملات کشته شدند.

دلون تلفنی به خبرنگاران دربغداد گفت عناصری از گروه داعش را به شکل تک تک ویا گروهی که قصد ترک کاروان را داشتند، هدف قرار دادیم.

وی افزود : به محض اینکه عناصر داعش به اندازه کافی از اتوبوس ها دور شدند، آن ها را هدف قرار دادیم و به حملات علیه آنان ادامه می دهیم، زیرا می توانیم آن ها را بدون آسیب زدن به غیرنظامیان این کاروان ،

نابود کنیم.

روز یکشنبه، این کاروان به دو گروه تقسیم شد، برخی از اتوبوس ها در صحرای در شمال غرب البوکمال ماندند، درحالیکه بقیه آن ها به سمت شهر تدمر در مرکز حمص که تحت کنترل دولت سوریه است، رفتند.

دلون افزود: ائتلاف بین المللی تصمیم گرفت که مسیر حرکت این اتوبوس هایی را که از سمت غرب وارد سوریه شده بودند، رصد کند.

ائتلاف بین المللی به روسیه پیشنهادی مبنی بر خروج شهروندان از این کاروان داد اما مسکو این پیشنهاد را نپذیرفت و درنتیجه، سرنوشت عناصر داعش و خانواده های آنان همچنان مبهم است.

215

 

پربیننده ترین خبرها